رئیس جمهور موقت بولیوی به کرونا مبتلا شد

رئیس جمهور موقت بولیوی که سال گذشته جانشین مورالس شد به کرونا مبتلا شده است.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، آزمایش کرونای جنینه آنز، رئیس جمهور موقت بولیوی که سال گذشته پس از کناره گیری اوو مورالس، رئیس جمهور پیشین این کشور در میان شورش ها، رئیس دولت شد، مثبت اعلام شد.

آنز در پیامی فاش کرد قصد دارد وظایف ریاست جمهوری خود را از قرنطینه ادامه دهد.

او اظهار کرد حالش خوب است، اما به مدت دو هفته در قرنطینه باقی خواهد ماند و پس از آن بار دیگر تحت آزمایش قرار می‌گیرد.

پس از استعفای اوو مورالس، رئیس جمهور پیشین بولیوی، آنز در ۱۲ نوامبر گفته بود که هیچ تمایلی برای انجام یک کار تمام وقت را ندارد. این در حالی است که مدتی بعد او نامزدی خود را برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد.

انتخابات ریاست جمهوری بولیوی ۲۰ اکتبر (۲۸ مهر) ۲۰۱۹ برگزار شد و بنا بر اعلام دادگاه عالی انتخابات بولیوی مورالس در دور نخست انتخابات به پیروزی رسید. با این وجود «کارلوس مسا» رقیب اصلی مورالس اعلام کرد پیروزی او را در دور نخست انتخابات به رسمیت نمی‌شناسد و پس از اعلام نتایج انتخابات، اعتصاب‌ها و اعتراضات گسترده سراسر بولیوی را فرا گرفت. مورالس نیز دهم نوامبر همان سال استعفای خود را اعلام کرد و اوضاع حاکم بر کشورش را نوعی کودتا دانست.

در حال حاضر، بیش از ۴۴ هزار نفر در بولیوی به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد ۱۶۳۸ تن جان باخته اند و آمار مبتلایان در این کشور رو به افزایش است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار