نظارت شدید بر بازار مرغ و تخم مرغ اصفهان

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: در آخرین جلسه مقرر شد ملاک عرضه مرغ و تخم مرغ بر اساس نرخ مصوب تنظیم بازار باشد و با متخلفان برخورد می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسین ایراندوست معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با تاکید بر اجرا دقیق قیمت مصوبه ستاد تنظیم بازار گوشت مرغ و تخم مرغ در استان اصفهان اظهار داشت: در آخرین جلسه‌ای که درباره کنترل قیمت مرغ گوشتی و تخم مرغ در استان اصفهان برگزار شد، مقرر گردید مرغ زنده و مرغ گرم و تخم مرغ با قیمت تنظیم بازار عرضه و به دست مصرف کننده برسد.

او افزود: هر کیلوگرم مرغ زنده با قیمت ده هزار تومان، مرغ گرم با قیمت ۱۵ هزار و ۷۵۰ تومان و هر کیلوگرم تخم مرغ هم یازده هزار تومان برای مصرف کننده در استان اصفهان عرضه می‌شود.


معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به اینکه نهاده‌های دام و طیور با نرخ ۴،۲۰۰ تومان در اختیار تولید کننده قرار نمی‌گیرد، تصریح کرد: با افزایش تقاضای مرغ گوشتی و تأمین نشدن نهاده‌های دام و طیور با نرخ دولتی، تأمین این کالای اساسی با بحران مواجه شد.

او بیان داشت: اینکه نهاده‌های دام و طیور بیش از نرخ مصوب در اختیار تولیدکننده قرار بگیرد و انتظار داشته باشیم با نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار به دست مصرف کننده برسد دور از انصاف است و به تولید کننده ضرر جدی وارد می‌شود.

ایراندوست ابراز امیدواری کرد: با تدابیر اندیشیده شده سعی می‌کنیم این شکاف بین تولید و عرضه به حداقل برسد و این محصولات برای تولیدکننده و مصرف کننده مقرون به صرفه باشد.

او اضافه کرد: با نظارت بر کالا‌های مرغ، تخم مرغ، گوشت، شیر و فراورده‌های لبنی مطابق نرخ مصوب تنظیم بازار سعی می‌شود حقوق مصرف کننده تضییع نشود؛ اما لازم است برنامه‌هایی هم برای تولید کننده پیش بینی شود.


افزایش عوارض صادرات و کاهش میزان صادرات مرغ و تخم مرغ


معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به برگرداندن عوارض صادرات گوشت مرغ به ۵ هزار تومان گفت: با کاهش میزان صادرات مرغ و عرضه مرغ منجمد در استان اصفهان سعی شده تا بازار مرغ به کنترل درآید.

او افزود: در آینده نزدیک با راه اندازی سامانه جدیدی نهاده‌های طیور و دام به نرخ مصوب و به مقدار کافی در اختیار تولیدکنندگان این بخش قرار خواهد گرفت.

ایراندوست با اشاره به فروش حداقلی نهاده‌های دام و طیور گفت: این نهاده‌ها، با بهره گیری حداکثری از ظرفیت کارخانه خوراک دام داخل کشور و با قیمت مناسب و کیفیت مطلوب در اختیار واحد‌های تولیدی دام و طیور قرار خواهد گرفت.

او به بازار تخم مرغ هم گریزی زد و گفت: با کاهش میزان صادرات تخم مرغ و افزایش تولید تخم مرغ این بازار هم تنظیم خواهد شد.
 
 

افزایش جوجه ریزی از تیرماه


معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به افزایش سقف جوجه ریزی از تیرماه تصریح کرد: از ماه جاری، جوجه ریزی به ۱۱۵ میلیون در روز افزایش یافته است و با در اختیار قرار دادن دانه‌های روغنی تولید داخلی به کارخانجات روغن کشی، تأمین نهاده‌های طیور فراهم خواهد شد.

او تاکید کرد: مرغ‌های منجمد عرضه شده در بازار استان اصفهان مرغ‌هایی است که با استاندارد‌های صادراتی از مرغ‌های مازاد استان اصفهان در مسیر انجماد قرار گرفته و از کیفیت مطلوبی برخوردار است.

ایراندوست بیان داشت: انتظار می‌رود شهروندان اصفهانی از مرغ‌های منجمد که در مسیر صادرات با نظارت دقیق و کیفیت مطلوب عرضه می‌شود استقبال کنند و سعی کنند مرغ‌های سایز، که از یک کیلوگرم و ۷۰۰ گرم تا دو کیلوگرم و ۲۰۰ گرم است، را بیشتر از مرغ‌های سایز درشت در سبد خرید خود قرار دهند.


منبع:مهر

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار