اتمام طرح راه‌آهن مبارکه به سفیددشت از اولویت‌های چهارمحال و بختیاری

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: اتمام طرح راه‌آهن مبارکه به سفیددشت از اولویت‌های مهم این استان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در دیدار معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی در خصوص وضعیت فرودگاه شهرکرد اظهار داشت: متأسفانه پرواز‌های این فرودگاه کنسل شده و یک پرواز باقی مانده، تنها با تعداد کمی مسافر انجام می‌شود، لذا فرودگاه شهرکرد نیازمند یک تغییر است.

او با تأکید بر اینکه اتمام طرح راه‌آهن مبارکه به سفیددشت از مهم‌ترین اولویت‌های چهارمحال و بختیاری است افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار به صورت یک جا به این طرح اختصاص یافت.


بیشتر بخوانید


عباسی اضافه کرد: هم اکنون در سه نقطه عملیات اجرایی این طرح در حال انجام است و به زودی یک تیم برای احداث ایستگاه راه‌آهن در شهرکرد اضافه می‌شود.

او ادامه داد: برای تسریع در روند تکمیل اجرای پروژه راه‌آهن، جاده شهرکرد، بروجن به لردگان و محور شهرکرد ناغان به ایذه متقاضی درخواست یک تیم مستقل از شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های وزارت راه و شهرسازی برای پیگیری امورات هستیم.

عباسی با اشاره به ورود یک سرمایه گذار برای ایجاد چند پرواز داخلی و خارجی و تعمیر هواپیما در فرودگاه شهرکرد گفت: چندین نشست متوالی با وزیر راه و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، اما این سرمایه گذار بنا به دلایلی نتوانست مجوزات لازم برای خریداری هواپیما و راه‌اندازی ایرلاین را اخذ کند.

او افزود: در صورت راه اندازی چند پرواز یا یک ایرلاین مختص استان می‌توان روند افزایش باند فرودگاه و توسعه آن را دنبال کرد، اما قبل از آن باید پرواز‌ها رونق بگیرد.

عباسی با بیان اینکه مشکل اعتباری برای اجرای پروژه‌های راه، آزادراه و راه‌آهن در چهارمحال و بختیاری وجود ندارد اضافه کرد: به ثمر رسیدن این طرح‌ها نیازمند یک عزم جدی از سوی مدیران این حوزه است.

او در پایان در خصوص افزایش سهمیه چهارمحال و بختیاری در بحث احداث مسکن محرومان افزود: محرومیت این استان قابل مقایسه با استان‌های توسعه یافته نیست، بنابراین باید یک برنامه عملیاتی برای تأمین مسکن محرومان در این استان اندیشیده شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.