کارمند دفتر مطبوعاتی مرکل به جاسوسی برای مصر متهم شد

وزیر کشور آلمان اعلام کرد یک کارمند دفتر مطبوعات فدرال آلمان سال‌ها برای سرویس مخفی مصر جاسوسی می‌کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی دویچه وله، طبق گزارشی که دیروز پنجشنبه توسط هورست سیهوفر، وزیر کشور آلمان ارائه شد، مشخص شد که یک کارمند دفتر مطبوعات فدرال آلمان سال‌ها برای سرویس مخفی مصر جاسوسی می‌کرده است.

استفن سایبرت، سخنگوی آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و رئیس دفتر مطبوعات فدرال گفت: "ما درباره تحقیقات در حال انجام و یا در مورد پرسنل اظهارنظر نمی‌کنیم. "

روزنامه آلمانی بیلد نوشت: این مرد به عنوان یک کارمند سطح متوسط در بخش مطبوعات کار کرده است. این بدان معناست که او برای به دست آوردن شغل، یک امتحان و حداقل دو سال آموزش حرفه‌ای را پشت سر گذاشته بود.

به گزارش این روزنامه، پلیس آلمان در دسامبر سال ۲۰۱۹ "اقدامات اجرایی" را علیه این مرد انجام داده و محل فعالیت او توسط پلیس بررسی شده بود.

بر اساس این گزارش، نشانه‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه سرویس‌های مخفی مصر سعی می‌کنند مصری‌هایی را که در آلمان زندگی می‌کنند برای اهداف اطلاعاتی از طریق مأموریت‌های دیپلماتیک در آلمان استخدام کنند.

دولت آلمان معتقد است که سرویس‌های مخفی مصر به دنبال جمع آوری اطلاعات در مورد مصریان ساکن آلمان هستند که ممکن است عضو اخوان المسلمین باشند یا با این گروه در ارتباط باشند و یا اینکه عضو جامعه مسیحیان قبطی باشند.

در همین حال، دادستان عمومی فدرال تأیید کرد که این مرد به جاسوسی متهم شده است و تحقیقات درباره او همچنان ادامه دارد.

پرونده مظنون جاسوسی برای مصر بخشی از گزارشی بود که توسط هورست سیهوفر، وزیر کشور آلمان در برلین ارائه شد، که یافته‌های کلیدی آن نشان می‌دهد که افراط گرایی راست گرایانه در آلمان سال گذشته به شدت افزایش یافته است.

مصر از سال ۱۹۵۲ تحت سلطه ارتش بود، ولی در سال ۲۰۱۱ محمد مرسی از اخوان المسلمین به عنوان رئیس جمهور این کشور انتخاب شد، ولی پس از دو سال توسط عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور فعلی مصر برکنار شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار