انتقاد سوریه از سکوت شورای امنیت درباره اشغالگری آمریکا

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در ژنو از اشغالگری واشنگتن در این کشور و سکوت شورای امنیت در قبال آن انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، حسام‌الدین آلا، نماینده دائم سوریه در نهاد‌های بین‌المللی در ژنو، تاکید کرد اشغالگری آمریکا در سوریه موجب جری‌تر شدن دیگر طرف‌ها در تجاوزگری شده است.

او با انتقاد از سکوت شورای امنیت سازمان ملل در مقابل اشغالگری آمریکا در سوریه تاکید کرد: این اقدام آمریکا در خاک سوریه، باعث شده که رژیم اشغالگر اسرائیل و نظام ترکیه نیز استفاده از پهپاد‌ها برای تجاوز نظامی به خاک سوریه را افزایش دهند.

این دیپلمات سوری افزود این اقدامات صلح و امنیت بین‌الملل را تهدید و قوانین قانون بین‌المللی و پیمان‌های سازمان ملل را نقض می‌کند.

آلا به گزارش سازمان ملل درباره دستیابی گروه‌های تروریستی وابسته به داعش و جبهة النصره به فن‌آوری پهپاد‌ها و استفاده از آن‌ها در سوریه اشاره کرد و گفت: این نشان‌دهنده سطح حمایتی است که این گروه‌ها از آن برخوردار هستند.

او پیشتر نیز گفته بود که ترور سپهپد حاج قاسم سلیمانی ،فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، که نقش آشکاری در مبارزه با تروریسم داشت، با پهپاد آمریکایی یک جنایت تروریسم دولتی است که خطرات آن فراتر از یک عملیات قتل عادی است؛ آمریکا برای توجیه این جنایت بهانه‌هایی می‌تراشد که هیچ پایه و اساس قانونی ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار