زندان‌های آمریکا به کانون شیوع کرونا تبدیل شده‌اند

شبکه سی‌ان‌ان در گزارشی از بالا بودن میزان شیوع کرونا در میان زندانیان آمریکایی و تعداد بالای جان‌باختگان خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان پایگاه اینترنتی شبکه سی‌ان‌ان گزارش داد در ماه‌های گذشته زندان‌های آمریکا به دلیل تراکم جمعیت و شرایط بد به کانون شیوع کرونا در این کشور تبدیل شده است.

به تازگی در زندانی به نام «سان کوئنتین» در جنوب سانفرانسیسکو، ایالت کالیفرنیا، ۷ نفر جان خود را بر اثر کرونا از دست داده‌اند. گفته می‌شود این زندان بیش از نیمی از کرونایی‌های زندان‌های این ایالت را در خود جای داده است.

این زندان در ماه‌های ابتدایی شیوع کرونا در آمریکا هیچ مبتلایی گزارش نکرده است، اما از اواخر ماه مه (اردیبهشت) و بعد از انتقال چند زندانی جدید از زندان چینو، به صورت زنجیره‌وار تعداد مبتلایان جدید را اعلام می‌کند.

«گوین نیوسام» فرماندار کالیفرنیا، در تازه‌ترین اظهارات خود در این باره به خبرنگاران گفت: «بسیار جای تاسف است که یک نفر تصمیم می‌گیرد چند بیمار را از زندانی در چینو، به سان کوئنتین منتقل کند. این تصمیم وقایعی را منجر شده که اکنون با آن درگیر هستیم.»

همچنین شهروندان و مقامات فرماندار کالیفرنیا را برای آزادی زندانیان به منظور در امان ماندن آن‌ها از ابتلا به کرونا تحت فشار گذاشته‌اند. به همین منظور چندین وکیل و قانون‌گذار روز پنجشنبه با تجمع مقابل این زندان خواستار آزادی زندانیان آسیب‌پذیر و مسن شدند.

در ماه‌های اخیر فضای متراکم داخل زندان‌ها به رشد بیشتر کرونا در آن‌ها کمک کرده است و زندان‌ها در سراسر آمریکا در ماه‌های گذشته به کانون شیوع این ویروس تبدیل شده‌اند.

پیش از زندان سان کوئنتین، در ایالت‌های اوهایو، ایلینوی، کلرادو و تگزاس زندان‌ها کانون شیوع کرونا بودند. به طور مثال در تگزاس دست‌کم ۹۱ زندانی و ۹ خدمه زندان جان باختند و تحقیقاتی نیز درباره مرگ ۲۶ نفر دیگر در زندان‌های این ایالت بر اثر کرونا، در حال انجام است.

در حال حاضر حدود ۱۳۰ هزار زندانی در زندان‌های تگزاس گزارش شده که از این میان ابتلای ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر به کرونا تایید شده است. دست‌کم هزار و ۹۲۷ نفر از کارکنان زندان‌های این ایالت نیز در این شرایط قرار دارند.

همچنین در تحلیلی محققان دانشکده بهداشت عمومی «جانز هاپکینز بلومبرگ» نشان داده‌اند که «تعداد ساکنان مبتلا به کرونا در زندان‌های آمریکا، ۵.۵ برابر جمعیت خارج از زندان آمریکاست.»

البته این محققان اعلام کردند این نتیجه می‌تواند از این هم بیشتر باشد، زیرا بسیاری از زندان‌ها آزمایش کرونا را یا انجام نمی‌دهند یا تنها افراد دارای علامت را آزمایش می‌کنند.

بر اساس این تحقیق، از ۶ ژوئن (۱۷ خرداد) بیش از ۴۲ هزار و ۱۰۰ مورد مبتلا به کرونا و ۵۱۰ مرگ مرتبط با این ویروس در بین جمعیت حدود ۱.۳ میلیون نفری زندانیان ثبت شده است.

شایان ذکر است در برخی خبر‌ها اعلام شده زندانیان از ماسک‌هایی که به برای جلوگیری از شیوع کرونا به آن‌ها داده شده شکایت دارند و می‌گویند کاغذی و بی‌کیفیت هستند.

به گفته شبکه سی‌ان‌ان، زندان‌های آمریکا مشکل تهویه نامناسب دارند و این می‌تواند به بحران کرونا در آن‌ها با توجه به یافته‌های جدید سازمان جهانی بهداشت دامن بزند.

سازمان جهانی بهداشت به تازگی اعلام کرد ویروس کرونا می‌تواند در اماکن سربسته و پرازدحام در هوا معلق و از فردی به فرد دیگر انتقال یابد. این سازمان پیش از این احتمال انتقال ویروس کرونا از طریق هوا را نادر و کم‌اهمیت دانسته بود، اما به تازگی چند تحقیق علمی نشان داده‌اند انتقال ویروس از این طریق هم میسر است.

آمریکا روز پنجشنبه از ابتلای ۶۵ هزار و ۵۵۱ نفر دیگر به کرونا خبر داد که این، رکوردی تازه در زمینه ثبت آمار ابتلا به کرونا ظرف ۲۴ ساعت در این کشور به حساب می‌آید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محقق
۱۴:۵۳ ۲۰ تير ۱۳۹۹
اونجا دولتمردان مقصرند اینجامردم؟
آخرین اخبار