در حومه شهر «سامراء» چه می‌گذرد؟/ جزئیات عملیات پیش‌دستانه علیه داعش

تحرکات داعش در حومه سامراء، نیروهای عراقی را به این نتیجه رساند تروریست ها در انتظار یک لغزش برای ایجاد ناامنی هستند و به همین دلیل عملیاتی را برای پاکسازی مناطق آلوده آغاز کردند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، مناطق مرکزی، شمالی و غربی عراق همچنان صحنه درگیری با عناصر مخفی گروهک تروریستی داعش است و نیرو‌های امنیتی و رزمندگان بسیج مردمی در تلاش هستند تروریست‌ها و مخفی گاه‌های آنان را کشف و شناسایی کنند.

براساس اطلاعات به دست آمده، هسته‌های خاموش داعش روز جمعه (سیزدهم تیرماه) حملات گسترده‌ای را علیه مواضع رزمندگان تیپ ۴۱ بسیج مردمی در منطقه «تل الذهب» از توابع شهرستان «بلد» در محور جنوب شرق استان صلاح الدین انجام دادند.

به گفته منابع میدانی، رزمندگان بسیج مردمی مستقر در منطقه پس از چند ساعت درگیری سنگین موفق شدند حملات تروریست‌های داعش را در منطقه «تل الذهب» دفع کنند و آنان را مجبور کردند از منطقه متواری شوند.

در حومه شهر «سامراء» چه می‌گذرد؟ / جزئیات عملیات پیش‌دستانه علیه داعش + نقشه میدانی و عکس

منطقه «تل الذهب» در غرب پایگاه هوایی التاجی (محل استقرار شماری از نظامیان تروریست آمریکایی) واقع شده و از محور جنوبی به بغداد و از محور شمال به شهر سامراء و از محور غربی نیز به جاده راهبردی مرکز به شمال عراق متصل می‌شود و همین مسئله بر اهمیتش افزوده است.

به نظر می‌رسد، حملات تروریست‌های داعش علیه نیرو‌های عراقی در «تل الذهب» از محور منطقه «سید غریب» و نقاط حومه ترتیب داده شده که با واکنش به موقع رزمندگان بسیج مردمی ناکام ماند و به نتیجه‌ای نرسید.

همزمان با حملات عناصر تروریستی داعش، نیرو‌های بسیج مردمی پس از دریافت اطلاعات دقیق، عملیاتی را در محور جنوب غرب شهر سامراء انجام دادند و توانستند مناطق «ام الرحال، چمیله، السبعه و...» را پاکسازی و امن کنند.

در حومه شهر «سامراء» چه می‌گذرد؟ / جزئیات عملیات پیش‌دستانه علیه داعش + نقشه میدانی و عکس

خبر‌ها حاکیست، نیرو‌های عملیات فرماندهی سامراء (رزمندگان تیپ ۳۱۴ بسیج مردمی) پس از رصد‌های دقیق، تحرکات عناصر مخفی داعش را در مناطق «ودیان عین الحلوه، المدارات، البوحمود» در استان صلاح الدین و نزدیکی مرز‌های مشترک با الانبار رصد کردند و به منطقه اعزام شدند و عملیات جست وجوی نقطه به نقطه را برای شناسایی تروریست‌ها آغاز کردند؛ تاکنون خبری از نتایج این عملیات مشخص و رسانه‌ای نشده است.

بیشتر مناطق مرزی مشترک استان صلاح الدین و الانبار بیابانی هستند و به محلی مناسب برای رشد و تقویت هسته‌های خاموش گروهک تروریستی داعش تبدیل شده اند؛ تروریست‌های داعش اغلب از نقاط بیابانی جنوب استان الانبار و نینوا وارد غرب استان صلاح الدین می‌شوند و در سامراء، تکریت و ... ناامنی ایجاد می‌کنند.

همزمان گروهی از نیرو‌های فرماندهی عملیات سامراء پس از دریافت اطلاعات دقیق، مواضع و تجمع عناصر مخفی داعش را در منطقه «الزوره» در حومه غربی شهر سامراء با شلیک تعدادی خمپاره هدف قرار دادند و خسارت‌هایی را به تروریست‌ها وارد آوردند.

به گفته منابع میدانی، نیرو‌های فرماندهی عملیات سامراء همچنین پس از رصد‌های دقیق میدانی و آگاهی از تجمع هسته‌های خاموش گروهک تروریستی داعش در منطقه «الکوش» در محور شمالی شهر سامراء، آنان را با چند قبضه خمپاره هدف گرفتند.

از سویی دیگر، شماری از نیرو‌های فرماندهی عملیات سامراء پس از بررسی‌های دقیق میدانی توانستند منطقه «شعیفه» را در محور جنوبی شهر سامراء به طور کامل پاکسازی و امن کنند؛ این منطقه به دلیل نزدیک بودن به شهر سامراء و جاده راهبردی «بغداد - دهوک - ترکیه» از اهمیت خاصی برخوردار است.


بیشتر بخوانید


عملیات‌های روز‌های گذشته علیه عناصر مخفی داعش در حومه سامراء نشان می‌دهد، نیرو‌های عراقی خطر تروریست‌ها را برای این شهر احساس کرده اند و با امن کردن مناطق شمالی، غربی و جنوبی تلاش می‌کنند امنیت را به طور کامل در حومه سامراء برقرار کنند؛ در حال حاضر، رزمندگان عراقی در تمامی محور‌های حومه شهر سامراء در آمادگی کامل هستند تا هرگونه تحرکی از سوی تروریست‌های داعش را با قاطعیت پاسخ دهند.

در حومه شهر «سامراء» چه می‌گذرد؟ / جزئیات عملیات پیش‌دستانه علیه داعش + نقشه میدانی و عکس

روند تحولات میدانی نشان می‌دهد هسته‌های خاموش گروهک تروریستی داعش درصدد هستند از هر فرصتی از جمله افزایش آمار مبتلایان به کرونا و اختلاف میان دستگاه‌های امنیتی برای ناامن کردن شهر سامراء استفاده کنند، اما نیرو‌های عراقی تاکنون تمامی تحرکات آنان را خنثی کرده اند.

منبع: مشرق

انتهای پیام/

برچسب ها: داعش ، سامرا ، عراق ، جنگ عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.