انگلیس پس از تحریم عربستان، مجبور به عذرخواهی شد

ایندیپندنت طی گزارشی فاش کرد که وزیر دفاع انگلیس طی تماسی با همتای عربستانی خود از اعمال تحریم علیه شخصیت‌های سعودی، عذرخواهی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، یکی از مقامات دولت انگلیس یک روز پس از اعمال تحریم علیه برخی از شخصیت‌های عربستانی به دلیل نقض حقوق بشر، تماسی تلفنی با مقامات سعودی برقرار کرده و از او بابت این اتفاق عذرخواهی کرده است.

براساس اخباری که درز پیدا کرده، بن والاس، وزیر دفاع انگلیس به صورت مخفیانه با همتای عربستانی خود تماس گرفته و بر حمایت لندن از آل سعود بار دیگر تاکید کرده است.

خبرگزاری دولتی عربستان طی بیانیه‌ای مطبوعاتی که در روز چهارشنبه منتشر شده، به این موضوع اشاره کرده است. در این بیانیه آمده: «خالد بن سلمان بن عبدالعزیز معاون وزیر دفاع، دیروز یک تماس تلفنی از آقای بن والاس، وزیر دفاع انگلیس دریافت کرد. در این تماس تلفنی، دو طرف بر همکاری‌ها در حوزه دفاعی تاکید کردند. تلاش‌های دو کشور در جهت تقویت امنیت منطقه‌ای و بین المللی همچنان ادامه خواهد داشت.»

وزارت خارجه انگلیس چندی پیش و تحت فشار افکار عمومی، بالاخره ۲۰ تبعه عربستانی را به جرم مشارکت در ترور «جمال خاشقجی» در لیست سیاه خود قرار داد.

جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار عربستانی و منتقد جدی اقدامات محمد بن‌سلمان بود. او پس از آن‌که برای انجام اموراداری وارد کنسولگری عربستان در استانبول شد، هرگز از آن مکان خارج نشد. عربستان در ابتدا قتل خاشقجی را انکار کرد، ولی نهایتا جاره‌ای جزء اعتراف به این جنایت پیدا نکرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۸ ۲۰ تير ۱۳۹۹
خاشقچی؟
آخرین اخبار