گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه آمریکا و آلمان

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه این کشور با همتای آلمانی خود خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مورگان اورتاگوس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از تماس تلفنی مایک پمپئو و هایکو ماس، وزرای خارجه آمریکا و آلمان خبر داد. 

اورتاگوس گفت که مایک پامپئو با همتای آلمانی خود هایکو ماس در روز جمعه گفت‌وگو کرده است. به گفته اورتگاس، طی این تماس طرف آلمانی از اولویت‌های خود در دوران ریاست در شورای اتحادیه اروپا و شورای امنیت سازمان ملل سخن گفته است.

همه‌گیری ویروس کرونا، روابط آمریکا و اروپا در مواجه با چین، روند پایدار کاهش خشونت و اوضاع لیبی از جمله مسائلی است که به گفته اورتگاس، پمپئو و ماس بر سر آن گفت‌وگو کردند.

ارتباط تلفنی این دو در حالی صورت می‌گیرد که رابطه آلمان و آمریکا در وضعیت شکننده‌ای قرار دارد. آمریکا چندی پیش اعلام کرد که قصد دارد شمار زیادی از نظامیان خود که در آلمان حضور داردند را به کشور دیگری در اروپا خارج کند. این تصمیم ترامپ، موجب نگرانی سران آلمانی شده است.

موضوعات دیگری همچون اختلاف نظر سیاسی شدید بین صدر اعظم آلمان و ترامپ از جمله مسائل دیگری است که اخیرا حاشیه ساز بوده، روابط آمریکا و اتحادیه اروپا تحت تاثیر ریاست جمهوری ترامپ قرار گرفته و جنگ تعرفه‌ای آمریکا اقتصاد قاره سبز را تحت تاثیر قرار داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار