جانشین فرمانده ناجا‌ مطرح کرد؛

برخورد با سلاح‌های غیر‌مجاز و قاچاق سلاح/ تشکیل قرارگاه توسط ناجا

سردار قاسم رضایی در واکنش به سلاح‌های غیر‌مجاز و قاچاق سلاح گفت: ناجا با تشکیل قرارگاه برای مبارزه با قاچاق اسلحه ‌‌ورود کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، سردار قاسم رضایی جانشین فرمانده ناجا در گفتگو با جمعی از خبرنگاران در ستاد فرماندهی اهواز اظهار داشت: خوزستان به کربلای ایران معروف است و مردم شهید‌پرور این استان را همگان می‌شناسند؛ خوزستان یک ایران کوچک است و هر زمانی که نام راهیان نور به گوش می‌رسد، همه دل‌ها راهی جبهه و فضای معنوی آن می‌شود.

او افزود: باتوجه به بینش بالای مردم این استان و همراهی و همکاری آنها با مجموعه انتظامی بخش اعظمی از مشکلات برطرف می‌شود و امروز نیز به رغم تمامی تهدید‌ها در مرز‌های کشور به خصوص در خوزستان شاهد حفاظت خود این مردم از این مرز‌ها و خنثی شدن تهدید‌ها هستیم.

جانشین فرمانده ناجا ادامه داد: شعار مجموعه نیروی انتظامی از مردم برای مردم و در خدمت مردم است و همین امر باعث شده در کنار مردم برای حفظ امنیت و جلوگیری از هرگونه تهدید جانفشانی کنند.

او با بیان این که کاهش جرائم در سطح کشور و به خصوص در استان خوزستان محسوس بوده است، گفت: این موفقیت ناشی از ارتباط متولیان حفظ امنیت و آرامش (نیروی انتظامی) در جامعه و همکاری سایر دستگاه‌ها به ویژه خود مردم است.

سردار رضایی در ادامه اظهار داشت: موضوع سلاح‌های غیر‌مجاز و قاچاق سلاح نیز توسط مردم رصد شده و بسیاری از این تهدید‌ها تاکنون خنثی شده است، اما مطالبه جدی رسانه‌ها از ناجا در سال‌های اخیر، برخورد جدی با استفاده از سلاح در شادی‌ها و عزاداری‌ها‌ست که مردم نیز در این زمینه گلایه‌مند هستند.

او بیان کرد: انتظار می‌رود با همکاری مردم و رسانه‌ها در کنار مجموعه ناجا این دغدغه مردم و سنت غلط و غیرقانونی اصلاح و مدیریت شود.

جانشین فرمانده ناجا گفت: نیروی انتظامی تاکنون در سطح کشور به خصوص در استان خوزستان در زمینه مبارزه با قاچاق در حوزه مرزبانی و انتظامی توفیقات خوبی را به دست آورده است.

سردار رضایی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب سال جاری را به عنوان سال جدید تولید نامگذاری کردند و همین امر باعث شد نیروی انتظامی از همان ابتدا قرارگاه برای مبارزه با قاچاق تشکیل دهد و در این زمینه به صورت جدی‌تر ورود کند.

 او افزود: همچنین باهمکاری دولت، پلیس گمرک راه‌اندازی شده و جلسات متعددی نیز با رییس گمرک داشته‌ایم که آنها از استقرار نیرو‌های خود به عنوان پلیس در سطح گمرکات کشور استقبال خوبی داشتند.

جانشین فرماندهی ناجا تصریح کرد: اکنون دست افرادی که از طریق استفاده از منافذ گمرکی اقدام به قاچاق می‌کردند، کوتاه شده و در زمینه مبارزه با قاچاق اقدام موثری رخ داده که  امید است در نقاطی که پلیس گمرک مستقر نشده به زودی اقدام شود.

او گفت: مرزبانی نیز در مناطق مختلف کشور در راستای مبارزه با قاچاق مواد مخدر، ورود کالا‌های ضدفرهنگی و خروج کالا‌های هدف نظیر سوخت و احشام از کشور به خوبی عمل کرده است.

جانشین فرماندهی ناجا ادامه داد: این شروع کار است و بی شک این اقدامات به صورت هدفمند دنبال می‌شود تا بتوانیم در زمینه تحقق شعار سال گام‌های موثرتری برای حمایت از تولید داخل برداریم.

سردار رضایی گفت: باتوجه به شرایطی که ناشی از شیوع ویروس کرونا در کشور ایجاد شد برخی از کارخانه‌های صنعتی و تولیدی تعطیل و یا دچار عقب ماندگی در پرداخت حقوق شدند که مطالبات آنها به صورت جدی از سوی مجموعه ناجا در کنار سایر دستگاه‌ها دنبال می‌شود.

جانشین فرماندهی ناجا بیان کرد: تاکنون همکاری خوبی از سوی مردم استان خوزستان مشاهده شده و نیروی انتظامی تمام قد در خدمت مردم است؛ در این زمینه فرماندهی استان خوزستان برای همکاری با مردم عملکرد موفقی را داشته است.

او گفت: نیروی انتظامی با بررسی کارشناسی در ابعاد مختلف به این نتیجه رسیده است که بازنگری در ایجاد زیرساخت‌ها باید در اولویت قرار گیرد؛ قطعا سرقت منازل به دلیل رعایت نکردن موارد ایمنی است که باید به صورت جدی در زمان ساخت، مورد توجه قرار گیرد.

جانشین فرمانده ناجا بیان کرد: ایمنی منازل باید در ابتدای پروانه ساخت و پایان کار مورد توجه قرار گرفته و یکی از شروط احداث مسکن باشد؛ درج شدن مولفه‌های انتظامی در پروانه‌های ساخت، سرقت منازل را به حداقل می‌رساند.

او گفت: هزینه جرم متناسب با جرم نیست و باعث افزایش جرائم می‌شود، اما خوشبختانه دستگاه قضائی به صورت جدی پای کار است و امید است مجلس یازدهم قانون و مقرراتی وضع کنند که به دغدغه‌های مردم جواب دهد و نیز بازدارنده هم باشند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.