ادارات، صنوف و صنایع اصفهان ۲۰ درصد مصرف آب را کاهش دهند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت:با توجه به گرم شدن هوا همه دستگاههای اداری، صنوف و صنایع اصفهان باید مصرف آب را ۲۰ درصد کاهش دهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اظهار کرد: با توجه به آغاز فصل تابستان و پیش بینی اداره هواشناسی استان مبنی بر اینکه تابستان امسال ۲ درجه سانتی گراد نسبت به سال‌های قبل گرم‌تر خواهد بود ستاد مدیریت بحران اصفهان دستورالعملی برای کاهش ۲۰ درصدی مصرف آب به همه دستگاه‌های اداری، صنوف و صنایع ابلاغ کرد.

او افزود: تیم‌های ویژه برای مدیریت انرژی در دستگاه‌های دولتی تعیین شده که وضعیت مصارف را بررسی و کنترل می‌کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه نصب لوازم کاهنده مصرف آب در همه دستگاه‌ها ضروری است، اضافه کرد: به صنایع و شهرداری‌ها ابلاغ شده که برای آبیاری فضای سبز از سیستم‌های آبیاری قطره‌ای و نوین استفاده کنند، چمن را حذف و آبیاری نیز شبانه انجام شود.

شیشه فروش کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی را ضروری دانست و گفت: هم سو با توسعه کشت گلخانه‌های در استان اصفهان، تاکنون ۱۳۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان نیز با هدف کاهش مصرف آب و حذف روش کشت غرقابی به سیستم‌های آبیاری نوین مجهز شده است.

او بر لزوم بازچرخانی آب و استفاده از پساب در صنایع تاکید کرد و افزود: در بخش شرب نیز به ویژه واحد‌های تجاری باید به صرفه‌جویی توجه ویژه‌ای داشته باشند؛ همچنین تیم‌های مدیریت انرژی نیز بر این واحده نظارت خواهند داشت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان همچنین به ضرورت کاهش ۲۰ درصدی مصرف برق در همه دستگاه‌ها و صنوف اشاره و تصریح کرد: همه دستگاه‌ها به ویژه ادارات طبق دستورالعمل ابلاغ شده باید در پیک بار بین ساعت ۱۲ تا چهار بعد از ظهر مصرف برق خود را کاهش دهند.


منبع:ایمنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار