پلمب مغازه کاسبان بدون ماسک

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : براساس مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا، کاسبان اگر از ماسک استفاده نکنند مغازه آن‌ها پلمب می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، مهدی محمدی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در خصوص آخرین وضعیت مبتلایان به بیماری کرونا در استان، گفت : طی دو روز اخیر تعداد فوتی‌ها کاهش پیدا کرد، اما وضعیت بیماری متغییر است به طوریکه طی ۲۴ ساعت گذشته پنج مورد فوتی جدید و ۲۸ مورد بستری داشتیم.

او تعداد کل بیماران مثبت کرونایی از ابتدای اپیدمی در استان تا به امروز را ۲ هزار و ۵۰۱ نفر اعلام کرد و گفت : مقداری بار مراجعان به بیمارستان‌های استان کاهش پیدا کرده و در بعضی از روز‌ها تعداد ترخیص‌ها بیشتر از بستری بوده و به این امید داریم هر چند دقیقا به رفتار مردم بستگی دارد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه رفتار مردم را مولفه بسیار مهمی در برابر ویروس ناشناخته کرونا دانست و افزود: بعد از هر رفتا مردم چه هنجار و چه ناهنجار، ما طی دو هفته بعد نمود آن را در مبتلایان می‌بینیم، در ورودی بیمارستان‌ها تقریبا سه هفته بعد این نمود را شاهد هستیم و حدود یک تا یک‌ونیم ماه دیگر در تعداد موارد فوت اثر آن را می‌بینیم.

او با اشاره به آخرین مصوبات ستاد استانی مقابله با کرونا که امروز در استانداری برگزار شد، ادامه داد: در این جلسه مقرر شد، اگر مغازه‌داران از ماسک استفاده نکنند مغازه آن‌ها پلمب می‌شود.

محمدی از ادامه محدودیت‌های اعمال شده در استان خبر داد و افزود: اگر کسی تمایل دارد به صورت اختیاری از تست کرونا استفاده کند می‌تواند با مراجعه به مراکز با پرداخت هزینه‌ای این تست‌ها انجام دهد.

او به استفاده بیشتری به ماسک در پاییز و زمستان اشاره کرد و گفت: در این جلسه بحث ذخیره‌سازی و تولید مناسب ماسک در استان مطرح شد و تصمیمات لازم در راستان آن اتخاذ شد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار