وجود ۹ تولید کننده ماسک سه لایه جراحی در استان کرمانشاه

مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به ۹ تولید کننده ماسک سه لایه جراحی در استان، گفت : چهار تولید کننده نیر در استان ماسک N۹۵ تولید می‌کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، تورج شیرزادیان مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در خصوص لزوم استفاده از ماسک در برابر ویروس کرونا، گفت : چند ماهی است که با شیوع ویروس کرونا با یک پدیده تقریبا ناشناخته در حوزه سلامت مواجه شده‌ایم که هنوز دارو و واکسن موثر برای درمان این بیماری در سطح دنیا و کشور پیدا نشده است.

او گفت : فعالیت‌های خوبی برای تهیه دارو و واکسن در کشور انجام شده، اما کی به نتیجه برسد در هاله‌ای از ابهام است.

مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با تاکید بر استفاده از ماسک در راستای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا، افزود: ماسک‌های سه لایه جراحی که براساس دسته بندی برای جراحی مورد استفاده کادر درمان بود که کرونا سبب شد الزامات تخصصی برای تولید آن در برنامه داشته باشیم

او ادامه داد: با توجه به سایز و ابعاد ویروس کرونا که در حد نانومتری است به شکل ۱۰۰‌درصد محافظت کننده نیست، ولی با رعایت فاصله اجتماعی و در معرض قرار نگرفتن در محیط خطر سربسته، بیش از ۹۵ درصد در پیشگیری از ابتلا موثر است که برای استفاده عموم توصیه می‌شود.

شیرزادیان گفت: پارچه مورد استفاده برای تهیه ماسک سه لایه جراحی برخلاف تصور پارچه بافته نیست بلکه پارچه نبافته و از جنس پلیمری است که مواد اولیه آن در کشور و دنیا بسیار کمیاب است برای تولید مواد اولیه آن تنها دو کارخانه در کشور داریم، البته دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت برای واردات و توسعه آن کار‌های انجام داده‌اند.

او با اشاره به ۹ تولید کننده ماسک سه لایه جراحی در استان، گفت: چهار تولید کننده ماسک N۹۵ در استان نیز داریم که تولیدات یکی از این تولیدکنندگان اخیرا از طریق آزمایشات سازمان اتمی با بالاترین سطح حفاظتی تشخیص داده شده است.

شیرزادیان از نظام‌مندی کردن شبکه توزیع ماسک سه لایه و N۹۵ با قیمت مصوب در استان خبر داد و افزود: طی هفته جاری ماسک سه لایه جراحی با قیمت هزار و ۵۵۰ و N۹۵ با قیمت ۶ هزار و ۵۰۰ الی ۷ هزار تومان در اختیار مردم قرار می‌دهیم.

او به نظارت شدید بر کیفیت ماسک‌های تولیدی اشاره کرد و ادامه داد: ماسک‌های کارگاهی و ماسک خانگی با استفاده از پارچه پنبه‌ای و کتانی به شکل سه لایه و دولایه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توان مورد استفاده عامه مردم باشد، اما حفاظت ماسک سه لایه ندارد.

شیرزادیان در خصوص استفاده نکردن از ماسک‌های N۹۵ سوپا‌پ‌دار، گفت: با تست بیش از ۸۵ درصد این ماسک‌ها عملا ثابت شده که دو طرفه هستند و یک‌طرفه عمل نمی‌کنند و با استدلال اینکه همه افراد در اطراف ما بیمار کرونا ویروس هستند هوای بازدم را بیرون می‌دهد و وارد محیط می‌کند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار