فاضلاب شهری مهم‌ترین زیرساخت‌ توسعه شهری زرند

شهردار زرند گفت: پروژه فاضلاب شهری زرند یکی از زیرساخت‌های مهم توسعه این شهرستان است که با سرمایه گذاری شرکت آب و فاضلاب استان کرمان اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد رضا مهدلو، شهردار زرند در نشست با اصحاب رسانه و مطبوعات به ارائه گزارشی از عملکرد این نهاد پرداخت و گفت: امروز بعد از گذشت حدود دو سال و نیم از زمانی که به عنوان خادم مردم وارد شهرداری شده ام می‌گذرد و در این مدت شرایط بدی را از لحاظ ثبات اقتصادی در کشور شاهد بودیم که این، کار را برای ما سخت و دشوار کرده است.

او افزود: با وجود همه محدودیت‌هایی که داشتیم، هر چند که نتوانستیم به آن ایده مطلوب برسیم، با این وجود کار‌های بسیار خوبی برای آبادانی شهر انجام شد.

مهدلو بیان داشت: در حال حاضر شهرداری زرند حالش مساعد و به دنبال ارائه خدمات بهتر به شهروندان است.

منتخب شورای شهر زرند به همدلی و همفکری تمامی کارکنان و کارگران شهرداری به منظور آبادنی شهر اشاره و تصریح کرد: در این چند سال اخیر بیش از چهل نیروی شهرداری بازنشسته شده اند و ما نیز پایبند به تعهدی که به شورای شهر داده بوده ایم هستیم و در این مدت هیچ نیروی انسانی به مجموعه اضافه نکردیم.

او گفت: با توجه به شرایط مالی که بر شهرداری‌ها حاکم است، این نهاد توانسته، فعالیت‌های عمرانی خود را با دقت و ظرافت به انجام برساند.


شهردار زرند افزود: مجموعه شهرداری توانست پروژه پل پارسیان که سال‌ها رها شده بود و نیاز آن نیز برای شهر احساس می‌شد را تکمیل و راه اندازی کند و اجرای این طرح ذهنیت و جسارت بیشتری به مجموعه شهرداری داد.

او تکمیل پروژه‌های عمرانی را سبب رضایت شهروندان دانست و اظهار امیدواری کرد: شهرداری به سمت و سویی حرکت کند تا این رضایت به طور حداکثری ارتقا یابد و شاهد رشد و شکوفایی هرچه بیشتر شهر زرند باشیم.

مهدلو بیان داشت: ظرفیت خوبی در شهرداری موجود است و باید از این ظرفیت به خوبی استفاده شود.

او از پیشرفت ۹۸ درصدی ساختمان شهرداری خبر داد و گفت: توانستیم ساختمان شهرداری که بالای بیست سال از اجرای اسکلت آن می‌گذرد و رها شده بود را تکمیل و به مراحل نصب تجهیزات اداری و رنگ آمیزی آن برسانیم.

 

منتخب شورای شهر زرند به آسفالت و لکه گیری معابر سطح شهر نیز اشاره کرد و افزود: کار آسفالت و لکه گیری معابر برای شهروندان بسیار ملموس بوده است، هر چند که هنوز تا رسیدن به نقطه ایده آل فاصله داریم.

مهدلو توجه به فضای سبز و ایجاد جنگل کاری در مناطق اکبر آباد و یادگاران امام و امتداد خط راه آهن نیز اشاره و تصریح کرد: توسعه فضای سبز شهری، یکی از اولویت‌های اصلی شهرداری است و این در برنامه کاری ما وجود دارد و از جمله کار‌هاییست که اصولی برنامه ریزی شده و ماندگار است.

او با اشاره به اجرای پروژه‌های آبی در شهر زرند بیان داشت: متاسفانه در گذشته به دلیل اینکه آب تلمبه‌های کشاورزی را نمی‌توانستیم به طرف فضای سبز هدایت کنیم، مجبور بودیم، برای آبیاری برخی از پارک‌ها و درختان با خرید امتیاز آب شیرین، آن‌ها را آبیاری کنیم که خوشبختانه با اجرای طرح جداسازی آب شرب از فضای شهر، توانستیم آن‌ها را به تلمبه‌های آب کشاورزی وصل کنیم.

 

شهردار زرند در ادامه به خرده گیری ها، انتقادات و نگرانی‌های مردم از عوارض شهرداری اشاره کرد و گفت: عوارض شهرداری با این تورمی که در کشور وجود دارد، تنها ۳۰ و بعضاً ۳۵ درصد رشد داشته که رقم بالایی نیست و تنها به واقعیت و عوارض شهر‌های دیگر نزدیک شده است.

منتخب شورای شهر زرند با اشاره به ماده ۷۷ قوانین شهرداری، افزود: طبق این ماده اگر شهروندی عوارض تعرفه محلی خود را نپردازد، پس از سه بار اخطار، به کمیسیون ماده ۷۷ برده می‌شود و رای صادر خواهد شد.

او افزود: اگر میزان عوارض صادر شده پرداخت نشود، اجرائیه صادر و ثبت می‌شود و به دنبال آن، تمام اموال و حساب‌های شخص مسدود می‌شود.

مهدلو در ادامه به وضعیت مالی شهرداری‌ها اشاره کرد و بیان داشت: متاسفانه شهرداری‌ها تنها نهاد‌هایی هستند که از بودجه دولتی استفاده نمی‌کنند و به عنوان یک ارگان عمومی خودگران هستند و هیچ راهی ندارند که جز با اتکا به عوارضی که از طریق مردم پرداخت می‌شود، پروژه‌های خود را جلو ببرند.

 

شهردار زرند با اشاره به پروژه فاضلاب شهری زرند گفت: مجری این طرح، شرکت آب و فاضلاب استان است که به عنوان سرمایه گذار و شرکت فولاد زرند ایرانیان نیز به عنوان سرمایه پذیر اجرای این پروژه را برعهده دارد.

او با اعلام اینکه در حال حاضر این طرح با دو اکیپ پیمانکاری و شهرداری در حال انجام است، افزود: در این زمینه، تمهیداتی صورت گرفته تا تمامی نوار‌های حفاری شده که برای اجرای فاضلاب شهری ایجاد شده را در کوتاهترین زمان ممکن زیرسازی و آسفالت کنیم.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار