بسته خبر‌های قضایی کرمان؛

احتمال برگزاری همایش طوایف جنوب کرمان/همکاری دستگاه قضایی با قرارگاه فرهنگی

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: تعامل با رسانه‌ها برای مجموعه قضائی یک فرصت است.

احتمال برگزاری همایش طوایف جنوب کرمان/همکاری دستگاه قضایی با قرارگاه فرهنگی به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  سیدمهدی قویدل سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان " در نشست هم اندیشی طرح پیشگیری رشدمدار" گفت: برگزاری ۱۶۰ دوره آموزشی برای والدین در سال گذشته، گام موثری در راستای طرح پیشگیری رشد مدار محسوب می‌شود.

او اظهار داشت: اسلام به خانواده و نهاد آن توجه ویژه‌ای داشته و از آن به عنوان هسته اصلی تشکیل جامعه یاد می‌کند و بحث تحکیم خانواده و آگاه سازی آن در راه سعادت و پویایی یک جامعه بسیار مهم و کاربردی است.

قوی دل با اشاره به اینکه فرهنگیان سفیران راهبردی سعادت و پویایی مردم به ویژه نهاد خانواده محسوب می‌شوند، افزود: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان در راستای وظایف محوله، پیشگیری‌های رشدمدار را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار داده است.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان تصریح کرد: در سال گذشته آموزش مهارت‌های ویژه والدین دارای فرزند هفت تا ۱۲ سال برگزار شده و ۶۴ نفر مربی دراین خصوص آموزش دیده اند، همچنین دو کارگاه تربیت مربی و دو کارگاه بازآموزی برای ۷۰ نفر از مدرسین نیز برگزار شده است.

قویدل با بیان اینکه برگزاری ۱۶۰ دوره برای والدین گام موثری در راستای طرح پیشگیری رشدمدار محسوب می‌شود، گفت: امیدواریم در سال پیش رو نیز با همراهی مربیان بتوانیم این موضوعات را ادامه دهیم و بیش از پیش به مقوله پیشگیری که مهم‌ترین موضوع در سطح اجتماع است بپردازیم.

این مقام قضایی تصریح کرد: چنانچه همه مردم و مسئولین در زمینه ارتقا آگاهی‌های عمومی و توجه به سرمایه اجتماعی اهتمام ورزند بسیاری از جرائم و صرف هزینه‌ها رخ نخواهد داد.

او سپس یادآور شد: سالانه پرونده‌های زیادی وارد دستگاه قضایی می‌شود و هزینه‌هایی که متحمل می‌شویم آسیب‌های زیادی را به خانواده ها، جامعه و نظام وارد می‌کند و اگر همه تلاشمان را در بحث پیشگیری و فرهنگ عمومی به کار گرفته و در این زمینه برنامه ریزی کنیم قطعا بسیاری از مسائل و آسیب‌های به وجود نخواهد آمد و به جای اینکه آسیب‌ها را رفع کنیم آن‌ها را دفع خواهیم کرد.

قویدل با یادآوری اینکه در سال ۹۹ اجرای طرح پیشگیری رشدمدار به عهده آموزش و پرورش است و معاونت اجتماعی بر آن نظارت دارد، گفت: قرار است شهریورماه نشست توجیهی مجازی برگزار شود که بواسطه آن تفاهم نامه مشترک با انجمن اولیا و مربیان منعقد خواهد شد.او بیان داشت: در سال گذشته برخی شهرستان‌های استان طرح پیشگیری رشدمدار را به نحو احسن و با کیفیت بسیار خوبی برگزار کرده اند که یکی از برنامه‌های این معاونت ادامه همین کارگاه‌ها است.


 همکاری دستگاه قضایی با قرارگاه فرهنگی استان کرمان

 یدالله موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان در دیدار با مدیران ادارات ارشاد اسلامی شمال وجنوب کرمان با اشاره به این مطلب که این مجموعه آماده ارتقا همکاری با قرارگاه فرهنگی برای بهبود وضعیت جامعه و حل مشکلات مردم است، گفت: دستگاه قضائی استان کرمان پشتیبانی اجرایی و قضائی بسیار خوبی برای اجرای طرح‌های اجتماعی و فرهنگی دارد.

اوافزود: ظرفیت‌های بالقوه مردمی و اداری در قوه قضائیه وجود دارد که شورای فرهنگ عمومی می‌تواند به این ظرفیت‌ها مرتبط شده و در اجرای طرح‌های مورد نظر از همکاری و توان آن‌ها استفاده کند.

موحد با اشاره به ثبت نام پنج هزار نفر از منتفذان محلی و مردم در طرح مصلحین و آموزش این افراد، بیان کرد: می‌توان از این ظرفیت مردمی گسترده در اجرای برنامه‌های مختلف بهره برد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به این مطلب که آمادگی داریم که تعامل تنگاتنگ با شورای فرهنگ عمومی استان و قرارگاه فعالان فرهنگی داشته باشیم، گفت: در بدنه قوه قضائیه ساختار‌هایی تعریف شده که پشتیبانی مالی و فکری دارد و در کنار آن، قوه قضائیه شبکه گسترده‌ای از نیرو‌های اداری و مردمی را در اختیار دارد که با استفاده از این ظرفیت‌ها و بر اساس تعامل مثبت و متقابل می‌توان بسیاری از کار‌ها را پیش برد که بسیار ارزشمند و غفلت ازاین سرمایه‌ها زیان بار است.

او به وجود نیرو‌های کارآزموده و متخصص مطرح در سطح کشور در دادگستری استان کرمان خبر داد و اظهار داشت: این ظرفیت‌ها باید غنیمت شمرده شده و با استفاده از این نیرو‌ها قدردان این سرمایه‌های کشور باشیم.

موحد با تاکید بر این مطلب که ارتباط رسانه‌ها با دستگاه قضایی بسیار مهم است، تصریح کرد: هر دستگاهی که قدر و منزلت رسانه‌ها را نداند، متضرر می‌شود، زیرا با پیگیری‌های رسانه‌ها بسیاری از مشکلات جامعه و مردم برطرف می‌شود.

او گفت: رسانه‌ها به ویژه رسانه‌های فعال در استان کرمان حلال بسیاری از مشکلات هستند و برخی از مشکلات مردم با تدبیر رسانه‌ای حل می‌شود، زیرا اگر رسانه‌ها درباره بسیاری از مسائل احساس مسئولیت نکنند و مسائل را انتقال ندهد، بسیاری از مشکلات جامعه باقی خواهد ماند.

علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی شمال استان کرمان نیز در این نشست از کار در حوزه قضائی به عنوان فعالیت در یک حوزه بسیار با اهمیت و دشوار یاد کرد و گفت: اثرات اقدامات موثر دستگاه قضایی استان کرمان جای تقدیر دارد.

او اظهار کرد: اعتماد کنونی مردم به دستگاه قضایی استان جای امیدواری است و در دوره جدید مدیریت قوه قضائیه اقدامات بسیار خوبی برای افزایش اعتماد عمومی به ارکان نظام انجام شده است.

او بیان کرد: تشکیل گروه مشاوران رسانه‌ای انعکاس بسیار خوبی بین مدیران رسانه‌ای استان کرمان داشته است و با تداوم آن شاهد اتفاقات مثبتی خواهیم بود.

اسحاقی مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی جنوب استان کرمان نیز بااشاره به این مطلب که توجه ویژه نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان به مناطق محروم، بازتاب بسیار خوبی در جامعه دارد، گفت: ارتباط بسیار خوبی بین مجموعه دادگستری استان با رسانه‌ها برقرار است که جای قدردانی دارد.

او افزود: ارتباط بسیار خوبی بین دستگاه قضائی با فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز می‌تواند زمینه اجرای طرح‌های ارزشمند حوزه‌های فرهنگی، هنری و اجتمای را فراهم کند.

اسحاقی تصریح کرد: با اجرای طرح میثاق نامه عدالت وامنیت پایدار شاهد اثرات بسیار خوبی در جنوب استان کرمان هستیم و آمادگی لازم برای برگزاری همایش سران طوایف در جنوب استان پس از پایان همه گیری کرونا وجود دارد.

بهره برداری ازمجموعه فرهنگی ویژه خانواده‌های دستگاه قضایی استان کرمان

معاون مالی پشتیبانی دادگستری استان گفت: مجموعه فرهنگی آموزشی شهدای مدافع حرم در آینده نزدیک به بهره برداری می‌رسد.

 محمدحسین زاده کافی معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی دادگستری کل استان کرمان از بازدید رئیس کل دادگستری استان کرمان از مجموعه فرهنگی آموزشی شهدای مدافع حرم قوه قضائیه واقع در هفت باغ علوی خبر داد.

او افزود: رئیس کل دادگستری استان کرمان پس از بازدید از مجموعه فرهنگی آموزشی شهدای مدافع حرم قوه قضائیه و پیشرفت اجرایی پروژه از بهره برداری آن جهت استفاده همکاران و خانواده محترم ایشان در آینده‌ای نزدیک ابراز امیدواری کرد.

زاده کافی اظهار داشت: این پروژه در زمینی به مساحت ۱۵ هکتار در مسیر گردشگری هفت باغ علوی با نام شهدای مدافع حرم در چندین فاز طراحی و مراحل تکمیل و آماده سازی آن از محل اعتبارات قوه قضائیه در دست انجام است.

زاده کافی گفت: قسمت‌های مختلفی از مجموعه شامل سیستم آبرسانی، استخر کشاورزی و پرورش ماهی، مسیر‌های پیاده روی و پیست دوچرخه سواری، قسمتی از فضای سبز و مجموعه اقامتی بومی محلی، زمین‌های ورزشی والیبال و فوتسال ساحلی، بدمینتون و تنیس خاکی جز بخش‌های آماده بهره برداری هستند.

او تصریح کرد: برخی از امکانات پیش بینی شده در این مجموعه جز بهترین و جدید‌ترین امکاناتی است که در مرکز استان طراحی و احداث شده اند، مانند زمین فوتسال و والیبال ساحلی، زمین تنیس خاکی و برخی مجموعه‌های دیگری که در فاز‌های بعدی به بهره برداری می‌رسد.

زاده کافی تصریح کرد: رئیس کل دادگستری استان کرمان که در تمامی اوقات با نگاهی سازنده در پیشبرد اهداف عالی قوه قضائیه گام برداشته و همواره تامین رفاه و آسایش همکاران پر تلاش و زحمتکش دستگاه قضایی را در صدر فعالیت‌های خود قرار داده و پس از به ثمر رساندن خدماتی نظیر راه اندازی مجتمع ورزشی عدالت، کلینیک فوق تخصصی بعثت، طرح شفا و احسان و ... اکنون با اهتمام ویژه‌ای مصمم به تکمیل و آماده سازی مجموعه فرهنگی آموزشی مذکور است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار