بازداشت ۷۱ نفر در اعتراضات شب گذشته بلگراد

در تظاهرات شب گذشته در بلگراد، پایتخت صربستان ۷۱ نفر از جمله یک انگلیسی و یک تونسی بازداشت شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی نیویورک پست، پس از آن که تظاهرات در اعتراض به شیوه مدیریت بحران کرونا توسط دولت صربستان به خشونت کشیده شد، نیرو‌های پلیس این کشور ۷۱ نفر را بازداشت کردند که به گفته مسئولان پلیس چند تبعه خارجی نیز در میان بازداشت شدگان بودند.

ولادیمیر ربیچ، رئیس پلیس صربستان در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد در میان بازداشت شدگان اتباع خارجی زیادی عمدتا از بوسنی، مونته نگرو و همچنین انگلیس بودند. تبعه انگلیسی بازداشت شده ۲۴ سال و شهروند تونسی ۵۴ سال دارد.

رئیس پلیس صربستان ضمن نمایش تصویر بازداشت شدگان خارجی روی صفحه نمایشگر، گفت: این‌ها مدارکی است که این افراد با استفاده از آن‌ها وارد خاک صربستان شده اند. صربستان با این تصور آن‌ها را در خاک خود راه داد که این افراد می‌خواهند لحظات آرام و خوشی را در کشور ما سپری کنند، اما آن‌ها برای خرابکاری و حمله به پلیس به کشور ما آمده اند. ما خواستار آن هستیم که تاثیر عوامل خارجی بر تظاهرات و اعتراضات خشونت بار در صربستان مورد بررسی قرار گیرد.

ولادیمیر ربیچ همچنین از زخمی شدن ۱۴ مامور پلیس در تظاهرات خشونت بار جمعه شب خبر داد. وی اظهار داشت از سه شنبه گذشته در اعتراضاتی که در صربستان اتفاق افتاده است ۱۳۰ مامور پلیس زخمی شده اند. ربیچ در عین حال به تعداد معترضانی که در این خشونت‌ها زخمی شده اند، اشاره‌ای نکرد.

معترضان که اغلب آن‌ها را جوانان تشکیل می‌دهند روز گذشته و برای چهارمین روز مقابل پارلمان صربستان دست به تجمع زدند. این تجمعات ابتدا در اعتراض به محدویت‌های کرونایی شکل گرفت، اما سپس به ابراز نارضایتی از سیاست‌های دولت صربستان تغییر جهت داد.

«الکساندر ووچیچ» رئیس‌جمهور صربستان، با گذشت چهار روز از اعتراضات به محدودیت‌های قرنطینه‌ای ویروس کرونا در خیابان‌های «بلگراد»، این اعتراضات را «تروریسم محض» خواند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار