رهگیری جت جاسوسی آمریکا به‌وسیله ۲ جنگنده روسیه بر فراز دریای ژاپن

وزارت دفاع روسیه از رهگیری جت جاسوسی ارتش آمریکا به‌وسیله ۲ جنگنده این کشور و اسکورت هواپیمای آمریکایی بر فراز دریای ژاپن خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که جت‌های جنگنده روسی (Su-۳۵) و (MiG-۳۱) روز شنبه برای رهگیری جت جاسوسی (RC-۱۳۵) نیروی هوایی ارتش آمریکا بر فراز دریای ژاپن به پرواز درآمده است.

وزارت دفاع روسیه طی بیانیه‌ای که در این‌باره منتشر و اعلام کرد: «در ۱۱ ژوئیه، پس از آن که واحد نظارت بر فضای هوایی روسیه یک پرواز هوایی ناشناس را بر فراز آب‌های بی‌طرف در دریای ژاپن شناسایی کرد، جنگنده‌های روسیه در جهت مرز‌های دولتی این کشور به پرواز درآمدند».

جت‌های جنگنده روسی، هواپیما‌های شناسایی شده را با حفظ مسافت ایمنی اسکورت کردند و سپس به پایگاه بازگشتند. وزارت دفاع روسیه در این‌باره افزود: «جنگنده‌های روسیه پرواز خود را مطابق با قوانین بین المللی در آب‌های بی‌طرف انجام دادند».

همزمان با خروج آمریکا از معاهده «آسمان باز» که به کشورهای عضو اجازه رصد تجهیزات نظامی از آسمان را می‌داد، تقابل جنگنده‌های هوایی و جاسوسی آمریکا و روسیه نیز افزایش یافته است. 

این در حالی است که با انقضای معاهده منع گسترش تسلیحات هسته‌ای بین روسیه و آمریکا، واشنگتن مدعی شده که تنها به شرط حضور چین در مذاکرات عدم گسترش تسلیحات هسته‌ای حاضر است که این پیمان را تمدید کند. در مقابل لاوروف به کاخ سفید توصیه کرده که آمریکا نیاز مبرمی به تمدید پیمان منع گسترش تسلیحات هسته‌ای موسوم به «استارت جدید» دارد و باید هر چه سریع‌تر موافقت خود با تمدید این پیمان را اعلام کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار