لزوم توانمندسازی روستائیان در راستای جلوگیری از مهاجرت‌های بی‌رویه

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان شرقی با اشاره به عوارض مهاجرت از روستا به شهر، بر جلوگیری از مهاجرت‌های بی‌رویه از روستا به شهر از طریق توانمندسازی روستانشینان استان تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،احمد موقری سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان شرقی در جلسه پیگیری اجرای وظایف دستگاه‌ها در امر توانمندسازی جامعه روستائی، ساماندهی مسایل حاشیه نشینی و جلوگیری از مهاجرت افراد از روستا به شهر را یکی از سیاست‌های قوه قضاییه اعلام کرد و گفت: ایجاد و گسترش کمربند سبز در شهر‌ها از جمله عوامل جلوگیری از حاشیه نشینی است.

او در ادامه از انتخاب دو دهستان در شهرستان‌های سراب و مرند به عنوان نقاط هدف آبادانی و هدایت منابع برای گسترش صنایع و گردشگری متناسب با فرهنگ بومی و مسایل مربوط به آب و خاک خبر داد.

او افزود: از ادارات انتظار می‌رود در خصوص هدایت منابع و تشکیل ستاد‌های شهرستانی و پیگیری و ارائه گزارش اقدامات به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فعال باشند.

به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان، جلسه پیگیری اجرای وظایف دستگاه‌ها در امر توانمندسازی جامعه روستائی در خطر تخریب و مهاجرت در دهستان هدف و پیشگیری از رشد و گسترش مناطق جدید بافت‌های ناکارآمد جدید و حاشیه نشین تشکیل شد.

در آذربایجان شرقی بیش از ۲۷۰۰ روستا وجود دارد و ساکنان این روستا‌ها معادل ۲۷ درصد جمعیت استان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.