سفر مشاور امنیت ملی ترامپ به اروپا

مشاور امنیت ملی کاخ سفید برای گفتگو با کشور‌های اروپایی درباره روسیه و چین، به فرانسه سفر می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، رابرت اوبرایان، مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ، برای گفتگو درباره روسیه، چین و دیگر مسائل سیاست خارجی با مقامات اروپایی به پاریس، پایتخت فرانسه سفر می‌کند.

اوبرایان دوشنبه در یک سفر رسمی سه روزه رهسپار فرانسه می‌شود. سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا که خود نیز همراه اوبرایان خواهد بود با اعلام این خبر گفت: «اوبرایان منتظر است تا دیدار صمیمی خود را این هفته با همتایانش از فرانسه، انگلیس، آلمان و ایتالیا انجام دهد و طیفی از چالش‌های امنیت ملی از جمله مسائل چین، ۵G، روسیه، افغانستان، خاورمیانه/شمال آفریقا و واکنش به کووید ۱۹ را مورد بررسی قرار دهند.»

بنا بر اعلام این سخنگو، اوبرایان صبح دوشنبه وارد فرانسه می‌شود و دیدار او تا چهارشنبه ادامه خواهد یافت. متیو پوتینگر، معاون مشاور امنیت ملی، نیز در حال حاضر در فرانسه به سر می‌برد.

این سخنگو در پاسخ به این سوال که چرا اوبرایان به جای برگزاری جلسه از طریق ویدئو کنفرانس حضوری به فرانسه سفر می‌کند گفت: «این امر به صورت حضوری بهتر صورت می‌گیرد. هیچ جایگزینی برای دیپلماسی شخصی وجود ندارد. شما نمی‌توانید این کار را از طریق اسکایپ انجام دهد.»

اوبرایان و پوتینجر که گزارشگر سابق چین در وال استریت ژورنال بود روز‌های سه شنبه و چهارشنبه در ساختمان دولت فرانسه با مقامات اروپایی جلسه گروهی تشکیل خواهند داد. به گفته سخنگوی مشاور امنیت ملی آمریکا، این گفتگو‌ها به رقابت غربی‌ها با چین مربوط خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار