یزد در حوزه تحقق سند تحول بنیادین سرآمد کشور است

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با بیان اینکه یزد در حوزه تحقق سند تحول بنیادین سرآمد کشور است، گفت: تمام طرح‌های آموزش و پرورش یزد، پیوست مرتبط با سند تحول دارند.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، عباسعلی دانافر مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد در دیدار با نماینده مردم یزد و اشکذر و رئیس کمیسیون امور داخلی و شورا‌های مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در اجرایی شدن سند تحول، به صورت جدی در حال تلاش هستیم، به گونه‌ای که در این حوزه سرآمد کشور هستیم.

او خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش در استان از تمام ظرفیت‌هایی که در اختیار دارد برای تحقق سند تحول بنیادین استفاده لازم را می‌برد، ولی باز هم لازم است دیگر دستگاه‌ها به کمک آموزش و پرورش بیایند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت: ۴۰ دستگاه به صورت مستقیم در این سند موظف به همراهی و همکاری با آموزش و پرورش هستند که تمام وظایف دستگاه در این حوزه احصا شده و قرار است در شورای آموزش و پرورش، از سوی استاندار به ادارات مرتبط ابلاغ شود.

دانافر تاکید کرد: هیچ برنامه آموزشی از سوی این اداره کل در استان برگزار نمی‌شود مگر اینکه پیوست مرتبط با سند تحول بنیادین را داشته باشد.

اوافزود: یکی از مهمترین مسائل این سند، تربیت دانش آموزان به صورت تمام ساحتی است و نگاه تک بعدی به آموزش در حوزه مسائل علمی و محتوای کتاب‌ها دیگر مد نظر نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌ها باید در این زمینه پای کار باشند و به آموزش و پرورش کمک کنند، گفت: آموزش و پرورش به صورت جدی با مشکل زیرساخت‌های مختلف از جمله سرانه ورزشی روبرو است در حالی که ادارات مختلف می‌توانند ظرفیت‌های خود را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهند.

دانافر به شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: در ایام شیوع کرونا، معلمان ما سرآمد هستند و به صورت شبانه روز به آموزش مجازی مشغول بودند.

او با بیان اینکه استان یزد در بحث خیرین مدرسه ساز هم سرآمد کشور است، گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۵ پروژه خیری با اعتبار نزدیک به ۹۰ میلیارد تومان جذب سرمایه داشتیم که نشان دهنده توجه خیران به این حوزه است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۶ ۲۲ تير ۱۳۹۹
الحمدلله همیشه یزد اول هست و به هیچ جا هم نمی رسیم.
اول شدن یزد هم چندین ساله موضوع رسانه ها شده.
خب پس چرا بجایی نمی رسیم؟ نه فرهنگ رانندگی تغییر ی کرده نه آسفالت و شهرسازی تغییر چندانی داشته و البته نخبه ها بیشتر رفتند از یزد وو بقول مهمانی می گفت یزد نخبه کش هست.
اکثر یزدیها برای موفقیت باید یزد رو ترک کنند!! خب اول شدنها اینجا باید خودش رو نشون بده.
اونهایی هم که موندن بخاطر خانواده و یا نداشتن امکانات مالی و مادی بوده والا اونها هم می رفتند
چند در صد کنکوریهای رتبه اولی برگشتند به یزد؟ چند در صد نخبه ها در رشته های مختلف برگشتند به یزد؟ چنددر صد از نظرات علمی نخبه های بومی استفاده شده؟
چقدر این اول شدنها در اخلاقیات ما تاثیر گذاشته یعنی نسبت به 60سال قبل چقدر از تنگ نظری و حسادت برای موفقیت یک همشهری و یک یزدی دور شدیم؟
آخرین اخبار