ثبت نام بیش از ۱۲۰۰ فارغ التحصیل دانشگاهی در طرح کار ورزی یزد

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد گفت: ۱۲۵۴ فارغ التحصیل دانشگاهی در استان برای جذب کارورز در سامانه کارورزی ثبت‌نام کردند.

ثبت نام بیش از ۱۲۰۰ فارغ التحصیل دانشگاهی در طرح کارورزی یزدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمدحسین ریاحی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد در نشست  کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان با اشاره به انعقاد ۵۱۶ مورد قرارداد طرح کارورزی تا پایان سال گذشته در این استان، گفت: مشوق‌های بیمه‌ای برای کارفرمایان و کارآفرینان در صورت جذب کارورز نیز در این طرح منظور شده که تاکنون در این رابطه ۱۳۵ نفر در استان شامل این مشوق‌ها شده‌اند.

او افزود: از زمان شروع به کار این طرح، اطلاع‌رسانی با شیوه‌های گوناگون صورت گرفته و نشست‌های مختلفی با دستگاه‌های اجرایی، اصناف و شهرک صنعتی برگزار و شیوه‌نامه طرح تشریح شده است.

ریاحی اظهار داشت: از ابتدای سال ۹۷ تا پایان سال گذشته، ۱۲۵۴ فارغ التحصیل دانشگاهی در استان برای استفاده از طرح کارورزی و همچنین ۴۶۵ شرکت و بنگاه اقتصادی که دارای لیست بیمه بودند نیز برای جذب کارورز در سامانه کارورزی اقدام به ثبت‌نام کردند که در نهایت ۵۱۶ قرارداد مابین کارورز و بنگاه‌های پذیرنده منعقد شد.

او با اشاره به این که با ۲۳ دستگاه، نهاد و تشکل در خصوص طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی مکاتبه صورت گرفته است، اظهار کرد: بیشترین قرارداد در حوزه صنعت، معدن و تجارت با انعقاد ۱۱۳ مورد روی داده و پس از آن نیز اداره کل آموزش و پرورش و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در استفاده از این طرح پیشتاز بوده‌اند.

ریاحی در این خصوص یادآور شد: در سال جاری ۲۳ قرارداد بین واحد‌های پذیرنده و متقاضیان در طرح کارورزی بسته شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره به طرح مشوق‌های بیمه‌ای، تصریح کرد: کارفرمایان و کارآفرینان در صورت جذب کارورز بعد از دوره مقدماتی سه ماهه از معافیت حق بیمه سهم کارفرما به مدت حداکثر دو سال تا پایان برنامه ششم برخوردار می‌شوند.

او در این باره اضافه کرد: ۲۳۳ مورد مشوق بیمه‌ای به تامین اجتماعی اعلام و ۱۳۵ مورد تاکنون توسط سازمان تامین اجتماعی کشور در استان یزد مورد تایید قرار گرفته است که کارفرمایان از این طرح استفاده کرده‌اند و در سال جدید نیز تاکنون شش کارفرما از فرصت پیش آمده در این طرح بهره‌مند شده‌اند.

 ریاحی  با اشاره به طرح توسعه و حمایت از مشاغل خانگی نیز،گفت: قرارداد سه جانبه‌ای با عنوان توانمند سازی اقتصادی ۵۴ هزار و ۳۰۰ نفر از متقاضیان مشاغل خانگی در ۳۱ استان کشور فی مابین معاونت کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان (ستفای جهاد دانشگاهی) و صندوق کارآفرینی امید منعقد شده است که سهم استان یزد ۱۸۰۰ نفر و اعتبار پیش‌بینی شده برای استان ۱۱ میلیارد و ۹۳۳ میلیون ریال است که در حال حاضر ۳۰ درصد آن به مبلغ سه میلیارد و ۵۸۰ میلیون ریال تخصیص یافته است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار