رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز مطرح کرد؛

موج دوم کرونا، خطرناک‌تر از موج اول/سرعت بالای پرشدن تخت‌های بیمارستانی

حسین کریم گفت: مرگ و میر، خطر و شدت موج دوم کرونا بیشتر از موج اول آن است.

حسین کریم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، با بیان این که مرگ و میر، خطر و شدت موج دوم کرونا بیشتر از موج اول آن است، گفت: بازگشایی مشاغل، آغاز فعالیت های صنفی و ترویج این باور غلط که کرونا از بین رفته است، باعث شد که موج دوم کرونا همه را غافلگیر کند.

او افزود: در موج اول کرونا که در اسفندماه آغاز شد، با رعایت مردم و زحمات کادر درمان توانستیم کرونا را در استان البرز کنترل کنیم.

آمار بالای ابتلای کودکان در موج دوم کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: در موج دوم کرونا آمار ابتلای کودکان و جوانان بیشتر از سایرین است این درحالی است که درموج اول این رده سنی، کمتر به کرونا مبتلا شده بودند.

او افزود: چندی پیش نیز یک کودک سیزده ساله در البرز به دلیل کرونا فوت کرد.

سرعت بالای پرشدن تخت‌های بیمارستانی

حسین کریم گفت: از طریق جا به جایی بخش ها توانستیم ظرفیت تخت های ویژه بیماران کرونایی البرز را به هزار تخت برسانیم که هم اکنون پانصد و سی تخت پر شده است.

او افزود: قبل از آغاز موج دوم فقط هفتاد تخت البرز مورد استفاده قرار گرفته بود اما در مدت دو هفته به پانصد و سی رسید.

البرزی ها مراقب سفرهای خود به تهران باشند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: روزانه سیصد هزار نفر بین استان های البرز  و تهران جا به جا می شوند و با توجه به این که تهران از نظر رعایت دستورالعمل های بهداشتی و شیوع کرونا وضعیت خوبی ندارد بنابراین سفر البرزی ها به این استان، وضعیت البرز را بدتر می کند.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.