فراهانی در تذکر پیش از دستور:

خواستار ارائه فهرست حساب‌های درآمدی سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به شهرداری شد

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران به لزوم ارائه فهرست حساب‌های درآمدی سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به شهرداری تهران به شورا تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود که در جلسه شورای شهر ایراد کرد گفت: رعایت قانون و اجرای مصوبات شورا مهم‌ترین انتظار اعضاء شورا از شهردار و مدیران شهرداری تهران است تا با رعایت و اجرای دقیق و به موقع مصوبات شورا زمینه اداره هر چه بهتر شهر و شهرداری تهران فراهم شود.

او افزود: بر همین اساس و به منظور تاکید بر اجرای دقیق و به موقع تکالیف قانونی به عنوان نماینده مردم تهران در اجرای بند ۳ ماده ۸۰ قانون شورا‌های اسلامی کشور، درباره لزوم «لزوم ارائه فهرست حساب‌های درآمدی سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به شهرداری تهران و گزارش عملکرد این حساب‌ها به شورا» مشتمل بر موارد زیر تذکر می‌دهم.

فراهانی تاکید کرد: بر اساس مصوبات شورای اسلامی شهر تهران از جمله: یک، مصوبه «فهرست حساب‌های درآمدی سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به شهرداری تهران» به شماره ۲۷۹۲۶ مصوب سال ۱۳۹۳ که بر اساس ماده واحده آن شهرداری مکلف شده است گزارش عملکرد آن را هر سه ماه یک بار به شورای اسلامی شهر تهران ارسال کند. دوم طبق بند ۱ ماده ۳۵ برنامه پنج ساله سوم توسعه شهر تهران و سوم جزء ۱ بند ت تبصره یک بودجه سال ۱۳۹۹ شهرداری تهران که بر اساس آن تخصیص اعتبار و پرداخت هرگونه منابع نقد و غیرنقد بابت اعتبارات مصوب سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته شهرداری تهران در ۳ ماهه اول سال ۱۳۹۹ منوط به اعلام فهرست کلیه حساب‌های درآمدی سازمان‌ها و شرکت‌های مذکور به اداره کل خزانه‌داری و تأیید این حساب‌ها توسط شورای اسلامی شهر تهران شده است.

فراهانی گفت: شهرداری تهران نه تنها مکلف به اعلام فهرست کلیه حساب‌های درآمدی، سازمان‌ها و شرکت ها‌ی وابسته به شورای اسلامی شهر تهران و اخذ تایید این حساب‌ها از شورا شده است بلکه می‌بایست گزارشی از چگونگی واریز درآمد‌های اختصاصی سازمان‌ها را به صورت سه ماهه تهیه و به شورا ارائه کند.

او گفت: متاسفانه علی رغم اتمام مهلت مقرر قانونی و تاکیدات مکرر ادوار شورا بر این مساله تا کنون شاهد اجرای تکالیف یاد شده از سوی شهرداری تهران نبوده ایم که شایسته است اقدام لازم از سوی شهرداری در اسرع وقت صورت گیرد.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: بدون شک اجرای هر چه سریعتر این تکلیف می‌تواند راهگشای استفاده بهینه شهرداری از جریان نقدینگی سازمانها، شرکت‌ها برای گذار از تنگنا‌های مالی ناشی از شیوع کرونا باشد.

بیشتر بخوانید

نامه نگاری مدیران شهری برای تخصیص اعتبار از صندوق توسعه ملی

لزوم تأمین سرانه‌های بومی و خدماتی در حریم شهرها


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار