داروی رمدسیویر موجود در بازار کهگیلویه و بویراحمد غیر مجاز است

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: داروی رمدسیویر در بازار استان با برچسب تقلبی به فروش می‌رسد، تمام نمونه های موجود آن در بازار غیرمجاز به حساب می آیند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، امام بخش قائدی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: داروی رمدسیویر با برچسب تقلبی به قیمت های نجومی توسط برخی افراد در بازار آزاد استان به فروش می‌رسد.

او افزود: این دارو با پیگیری سازمان غذا و دارو وارد کشور شده و برای انجام کارآزمایی بالینی در اختیار معاونت تحقیقات وزارت بهداشت قرار گرفته است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون هیچ نمونه مورد تایید از این دارو در بازار وجود ندارد و تمام نمونه های موجود آن در بازار غیر رسمی، غیرمجاز و تقلبی به حساب می آیند.

قائدی عنوان کرد: شرکت های تولید داخل، فناوری تولید این دارو را در اختیار دارند و به محض تایید آن توسط کمیته علمی مبارزه با کرونا وارد مدار تولید خواهد شد.

او ابراز داشت: بنابراین داروی رمدسیویر هنوز در پروتکل درمانی بیماری کرونا وجود ندارد .

او به پزشکان هم استانی توصیه کرد که از تجویز این دارو و سرگردانی خانواده بیماران به طور جدی خودداری کنند.

رمْدسیویر که در آغاز با کد دارویی  GS-۵۷۳۴ شناخته می‌شد، یک داروی ضد ویروس جدید از خانواده آنالوگ‌های نوکلئوزید است.

این دارو را شرکت دارویی گیلیاد به منظور درمان بیماری ویروسی ابولا و عفونت‌های ویروس ماربورگ ساخت، اما به ‌تدریج مشخص شد که خاصیت ضد ویروسی علیه سایر ویروس‌های تک‌رشته‌ای RNA نظیر ویروس سین‌سیشیال تنفسی، ویروس خونین، ویروس تب لاسا، ویروس نیپا، ویروس هِـندرا و خانواده کروناویروس‌ها شامل کرونا ویروس مرس و سارس را هم دارد.

 

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.