رئیس دادگاه عمومی بخش مروست گفت: دستگاه قضایی با تخلفات در تخریب اراضی ملی و محیط زیست طبق قانون با قاطعیت برخورد می‌کند.

زحمتکش رئیس دادگاه عمومی بخش مروستبه گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، احمد زحمتکش رئیس دادگاه عمومی بخش مروست گفت: دستگاه قضایی با تخلفات در عرصه تصرف، تخریب اراضی ملی، محیط زیست و نیز با کسانی که موجب ضربه به بیت المال بشوند، طبق قانون با قاطعیت برخورد می‌کند.

او افزود: هر گونه تخریب محیط زیست و برداشت شن و ماسه از بستر فعال رودخانه‌ها بدون اخذ مجوز از دستگاه‌های متولی، ممنوع است و طبق ماده ۶۹۰ قانون مجازات اسلامی جرم محسوب می‌شود.

زحمتکش یکی از ضرورت‌های احیای حقوق عامه را صیانت از بیت المال و اموال عمومی و انفال دانست و اظهار داشت: بر اساس وظیفه ذاتی قوه قضائیه در احیاء، حفظ و صیانت از حقوق عامه و در برای پیگیری و نظارت بر دعاوی ناظر بر جرائم مرتبط با اموال و منافع عمومی و مصالح ملی، جبران خسارات وارده به حقوق عمومی در چارچوب دستورالعمل‌های ابلاغی بر عهده متعرضین است.

رئیس دادگاه عمومی بخش مروست تصریح کرد: دادگاه مروست همواره در پیگیری سیاست‌های کلان قوه قضائیه مصمم بوده و تمام تلاش خود را برای تحقق آن به کار می‌بندد و به همین منظور حفظ حقوق شهروندی افراد در سطح جامعه در زمره برجسته‌ترین اولویت‌های این دستگاه جای دارد و از جایگاه ویژه و ارزش و اهمیت خاصی برخوردار است.

او، ساخت و ساز در بستر رودخانه را ممنوع اعلام کرد و گفت: ساخت و ساز در بستر رودخانه، به مانعی در مسیر هدایت سیلاب‌ها تبدیل می‌گردد، لذا باید همگان به قوانین پایبند باشند و اقدام خلاف قانون برای همه خط قرمز باشد.

زحمتکش تصریح کرد: حقوق شهروندی یکی از مهم‌ترین حقوق انسانی است که در جوامع امروزی حفظ این حقوق، نمود بیشتری یافته است.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.