طرح سنجش سلامت ۱۹ هزار نوآموز در بوشهر آغاز شد

طرح سنجش سلامت ۱۹ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در ۴۰ پایگاه استان بوشهر آغاز شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان بوشهر در آئین آغاز به فعالیت پایگاه‌های سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان استان، گفت: برنامه سنجش به صورت رسمی از امروز برای تمام نوآموزانی که در سال تحصیلی پیش رو وارد پایه اول دبستان می‌شوند و همچنین جامانده‌های سنجش سال تحصیلی گذشته شروع شده است.

طرح سنجش سلامت ۱۹ هزار نوآموز در بوشهر آغاز شد

نصرالله نوروزی با بیان اینکه همه شهرستان‌ها و مناطق استان زیر پوشش پایگاه‌های سنجش قرار گرفته‌اند، افزود: ۴۰ پایگاه ثابت و سیار در استان فعال هستند و با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و مقررات فاصله گذاری اجتماعی سلامتی و آمادگی تحصیلی نوآموزان را سنجش خواهند کرد.

او با اشاره به اینکه حدود ۱۹هزار نوآموز برنامه سنجش را خواهند گذراند، عنوان کرد: شهر‌های بوشهر، برازجان، گناوه، کنگان، عسلویه و جم به علت تعداد بالای نوآموزان پایگاه‌هایشان دو نوبته فعالیت خواهند کرد و ساعت کار پایگاه‌های سنجش در نوبت صبح از ساعت ٨ تا ١٣ و در نوبت بعد از ظهر از ساعت ۱۵ تا ۲۰ خواهد بود.

طرح سنجش سلامت ۱۹ هزار نوآموز در بوشهر آغاز شد

 رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان بوشهر ادامه داد: برنامه سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان امسال نیز مانند سال‌های گذشته در کشور اجرا می‌شود و بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی و مراقبت‌های بهداشتی و سلامت نوآموزان در پایگاه‌های سنجش بررسی می‌شود.


بیشتر بخوانید


نوروزی گفت: در صورت احساس مشکل در هر کدام از ارزیابی‌های اولیه، نوآموز برای بررسی دقیق‌تر به مرحله ارزیابی تخصصی ارجاع داده می‌شود.

او تاکید کرد: شناسایی و تشخیص بهنگام مشکلات، اقدام و مداخله اصلاحی به موقع و در نهایت جای‌دهی مناسب نوآموز در مدرسه از اهداف اصلی اجرای برنامه سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان است.

طرح سنجش سلامت ۱۹ هزار نوآموز در بوشهر آغاز شد

 رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان بوشهر به برخی تمهیدات بهداشتی در نظر گرفته شده در پایگاه‌های سنجش اشاره کرد و گفت: افزایش یک ساعته فعالیت روزانه پایگاه‌ها از چهار ساعت در سال‌های قبل به پنج ساعت در روز، کاهش ۵۰ درصدی حضور روزانه نوآموزان در پایگاه نسبت به سال‌های قبل از ۴۰ نفر به ۲۰ نفر در روز، افزایش زمان تخصیصی برای سنجش هر نوآموز از ۱۵ دقیقه در سال‌های قبل به ۳۰ دقیقه، ضدعفونی و گندزدایی روزانه فضای پایگاه، ضدعفونی وسایل و ابزار‌های مورد استفاده بلافاصله بعد از استفاده توسط آزماینده برای مراجع بعدی، تهیه ابزار‌های تخصصی آمادگی تحصیلی به میزان دو برابر برای هر آزماینده، تامین وسایل و اقلام بهداشتی از قبیل ماسک، دستکش، محافظ صورت، ژل ضدعفونی کننده، الکل و ... به اندازه کافی برای پایگاه‌های سنجش، و فعال کردن نوبت دوم پایگاه‌ها در شهر‌های با آمار نوآموز بالا برای جلوگیری از ازدحام و رعایت فاصله گذاری اجتماعی از جمله تمهیدات بهداشتی در نظر گرفته شده در پایگاه‌های سنجش استان است.

نوروزی از والدین خواست برای انجام سنجش به شکلی ایمن، سعی کنند در زمان تعیین شده فرزندشان را به پایگاه سنجش ببرند تا از ازدحام ناخواسته جلوگیری شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.