هنر خوشنویسی دارای جایگاه والایی در فرهنگ شرق است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در بین هنر‌های اسلامی، خوشنویسی به واسطه ارتباط با کلام وحی از تقدس ویژه‌ای برخوردار است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جعفر مروارید مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در دیدار صمیمانه با محمد تعریفی هنرمند خوشنویس و کاتب قرآن گفت: هنر خوشنویسی  دارای جایگاه و ارزش والایی در فرهنگ شرق است و  باید بیش از گذشته در جهت تبلیغ، ترویج و حفظ هنر خوشنویسی گام برداریم.

 او افزود: باید بیش از گذشته تلاش شود با فعالیت‌های سازمان یافته و مفید درجهت تبلیغ، ترویج و همچنین حفظ این میراث گرانبها در جامعه گام برداریم و با آموزش به نسل جوان این هنر را گسترش دهیم.
 

ترویج خط ثلث

محمد تعریفی هنرمند خوشنویسی  به بیان تاریخچه خوشنویسی به ویژه خط ثلث پرداخت و گفت : بنده در زمینه خط ثلث مشغول به فعالیت هستم و گزیده‌ای ازآثار من در کشور‌های عربی به چاپ رسیده و شناخته شده است.

بیشتر بخوانید:
  • خواجه اختیار منشی گنابادی، نامدارترین خوش نویس خط تعلیق
    او  کتیبه نویسی آیات و روایات قرآنی را یکی دیگر از آثار خود خواند و افزود: تاکنون ۲۰ جلد کتاب خوشنویسی با عنوان شمیم ثلث خوشنویسی شده که تعدادی از آنان چاپ و تعدادی درحال چاپ می‌باشد و بیشترین کتیبه‌های خوشنویسی شده در حرم مطهر حضرت رضا (ع) بوده است.

انتهای پیام// ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.