سقف بودجه تکواندو را باور کنیم یا بی پولی فدراسیون؟

مسئولان فدراسیون تکواندو در حالی خبر از کمبود منابع مالی می‌دهند که این فدراسیون از بیشترین میزان بودجه سالیانه برخوردار است.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، ۷۱ میلیارد و ۱۰۴ میلیون تومان کل اعتباری است که کمیته ملی المپیک می‌تواند از سازمان مدیریت برنامه و بودجه کشور دریافت و به فدراسیون‌های ورزشی اهدا کند. در این بین فدراسیون‌هایی که سهمیه المپیک کسب کرده اند، نسبت به سایر فدراسیون‌ها ارجحیت دارند و تا سقف بودجه در نظر گرفته شده می‌توانند با توجه به برنامه‌ها و عملکردی که از خود به جای می‌گذارند، از کمیته ملی المپیک بودجه را دریافت کنند.

سقف بودجه تکواندو را باور کنیم یا بی پولی فدراسیون؟

حالا طبق قانون جدید کمیته ملی المپیک، همه فدراسیون‌ها با افزایش ۱۰ درصدی بودجه مواجه شده اند که اتفاق خوشایندی برای ورزشکاران این رشته‌های ورزشی به شمار می‌رود. جدا از اینکه مهدی علی نژاد معاون توسعه قهرمانی در ورزش وزارت ورزش و جوانان به فدراسیون‌های کم کار اولتیماتوم کاهش بودجه را داده بود، اما برخی فدراسیون‌ها مانند تکواندو پای ثابت دریافتی‌های کلان بودجه هستند و طی سال‌های گذشته هم این اتفاق چندین بار سندیت پیدا کرده است.

به غیر از فدراسیون فوتبال که بودجه مشخصی ندارد و از نظر رقم بودجه، حتی سطح تقاضا و تعداد هواداران قابل مقایسه با سایر فدراسیون‌ها نیست، اما فدراسیون تکواندو در کنار کشتی و وزنه برداری بیشترین رقم بودجه را به خود اختصاص می‌دهد و تکواندو با افزایش ۱۰ درصدی بودجه‌، ۲ میلیارد و ۱۷۸ میلیون تومان دریافت می‌کند که رقم کمی برای این فدراسیون به حساب نمی‌آید.

نکته قابل توجه این است که همه فدراسیون‌های ورزشی با شیوع ویروس کرونا در درآمدزایی دچار افت محسوسی شدند که قابل اغماض نیست، اما مدیران فدراسیون تکواندو در رسانه‌ها عنوان می‌کنند که شرایط مالی این فدراسیون وخیم است و باید چاره‌ای اندیشید و شرایط را بحرانی توصیف می‌کنند.  

سوالی که پیش می‌آید این است که با جذب حامیان مالی و حتی برگزاری دوره‌های آنلاین پومسه، مربیگری، داوری و ... توسط فدراسیون تکواندو که قطعا با درآمدزایی همراه بوده است، دقیقا باید شرایط به چه منوالی پیش می‌رفت تا مسئولان فدراسیون تکواندو از وضعیت مالی این فدراسیون رضایت داشته باشند؟

سقف بودجه تکواندو را باور کنیم یا بی پولی فدراسیون؟

در شرایطی که کلیه رشته‌های ورزشی و حتی اقتصاد ورزش در دنیا مورد حمله توسط ویروس کرونا قرار گرفته است، فدراسیون تکواندو با برگزاری مجمع عمومی سالیانه می‌تواند درباره ریز جزئیات مالی که در چند وقت گذشته خرج کرده است توضیحات جامعی ارائه دهد تا با شفاف سازی مشخص شود دقیقا بودجه در کجا به کار گرفته شده است.


بيشتر بخوانيد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار