۱۶ نفر امسال در سیستان و بلوچستان غرق شدند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: ۱۶ نفر امسال براثر ناآشنا بودن به فنون شنا و بی‌احتیاطی در رودخانه‌های محلی این استان غرق شدند.

رسول راشکی مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان   در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهارداشت: ۱۲ مورد حادثه غرق شدگی با ۲۱ نفر آسیب دیده در این مدت به نیرو‌های جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان اطلاع رسانی شد.

او  ادامه داد: از مجموع افراد دچار حادثه غرق شدگی در سیستان و بلوچستان ۱۶ نفر جان خودشان را قبل از رسیدن نیرو‌های امداد و نجات هلال احمر از دست دادند و بقیه با اقدام به موقع این جمعیت نجات یافتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان اظهارداشت: در این حوادث ۱۵۷ نجاتگر در قالب ۳۳ تیم عملیاتی بهمراه ۱۰ آمبولانس، پنج خودروی نجات و هفت خودروی کمکدار مشارکت داشتند.

او ادامه داد: این حوادث غرق شدگی سیستان و بلوچستان مربوط به شهرستان‌های چابهار، زابل، هیرمند، زهک و نیکشهر بوده که در آخرین حادثه چهار کودک نیکشهری براثر بی احتیاطی والدین در رودخانه محلی غرق شدند.

راشکی افزود: مهمترین علت غرق شدگی در دریا، رودخانه‌ها و محیط‌های آبی بی‌توجهی و دانش ناکافی نسبت به خطرات محیط‌های آبی بوده است.

او بیان کرد: شنا در رودخانه‌های منطقه سیستان به دلیل وجود چاه‌های حفر شده در گذشته خطرناک است، اما با وجود هشدار‌های داده شده افراد بدون توجه به این هشدار‌ها وارد رودخانه‌ها شده و جان خود را از دست می‌دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: خشکسالی‌های چندین ساله مردم سیستان را مجبور به حفر چاه در بستر رودخانه‌ها کرده بود که هم‌اینک با جاری شدن آب در رودخانه‌ها این چاه‌ها نیز پر آب شده و افرادی که برای فرار از گرما تنی به آب می‌زنند گرفتار چاه‌های عمیق چند متری شده و در نتیجه جان خود را از دست می‌دهند.

او  افزود: برخی افراد نیز بدون آشنایی به فن شنا وارد رودخانه‌ها می‌شوند که پس از گرفتار شدن در گل و لای کف رودخانه درخواست کمک می‌کنند که بعضا بقیه افراد همراه یا اعضای خانواده بدون آشنایی به فنون شنا و غریق نجات برای نجات وی به داخل آب می‌پرند که خود نیز گرفتار می‌شوند.

راشکی از شهروندان خواست در صورت قرار گرفتن در شرایط اضطراری، حوادث و سوانح طبیعی و غیر طبیعی با شماره ندای امداد ۱۱۲ جمعیت هلال احمر تماس گیرند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار