عوامل گرانی گوشت قرمز در بازار ‌چیست؟

طی هفته های اخیر با وجود انباشت چشمگیر دام در واحدها، قیمت دام زنده و گوشت در بازار با نوساناتی روبرو شده است.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، طی هفته‌های اخیر قیمت محصولات پروتئینی از جمله گوشت قرمز، مرغ و تخم مرغ با نوساناتی در بازار روبرو شد که هر یک از مسئولان دلایل خاصی برای این گرانی‌ها مطرح می‌کنند.

در شرایط فعلی اقتصاد که شیوع ویروس کرونا بسیاری از کسب و کار‌ها را دچار رکود کرده است، جهش چشمگیر قیمت‌ها خانوار‌ها را در تامین مایحتاج خود با مشکلات متعددی مواجه کرده است که انتظار می‌رود مسئولان ذی ربط با اتخاذ برخی تدابیر، چاره‌ای بیندیشند تا صنعت دامپروری در معرض خطر قرار نگیرد.

بسیاری از مسئولان بر این باورند که با توجه به نوسان نرخ ارز، انگیزه خروج غیرقانونی دام به آن سوی مرز‌ها افزایش یافته است که این امر در کنار کاهش قیمت آلایش‌های خوراکی در فصل گرما و همزمان با شیوع ویروس کرونا مزید بر علت شده تا قیمت گوشت در بازار افزایش یابد که این موضوع هیچ ارتباطی به دامداران ندارند.

ماجرا تنها به این جا ختم ‌نمی شود چرا که علی رغم انباشت چشمگیر دام در واحدها، قیمت دام زنده و گوشت در بازار با نوساناتی روبرو شده است، درحالیکه دامدار نه تنها منفعتی از این التهاب بازار نمی‌برد، بلکه با زیان دام‌خود را عرضه می‌کند.


بیشتر بخوانید


حال به سراغ مسئولان ذی ربط می‌رویم تا از آخرین جزئیات دلایل گرانی گوشت و تاثیر انباشت دام در واحد‌های دامداری بر بازار با خبر شویم:

انباشت ۳۰۰ هزار راس دام سنگین در واحد‌های دامداری

سعید سلطانی سروستانی مدیر عامل اتحادیه دامداران کشور در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اینکه گرانی گوشت ارتباطی به دامداران ندارد، اظهار کرد: بار‌ها اعلام کرده ایم که تعیین کننده قیمت گوشت در بازار، دامداران نیستند و علی رغم زحمات فراوان تولید، سود حداقلی به دست دامدار می‌رسد.

وی با انتقاد از این مسئله که صنف قصاب به طور مستقیم از دامداران دام را خریداری نمی‌کند، افزود: وجود حلقه‌های واسط و دلال بر این گرانی‌ها و اختلاف چشمگیر قیمت از دامداری تا خرده فروشی دامن می‌زند.

سلطانی ادامه داد: دامداران پس از پایان رسیدن ظرفیت پروار اقدام به عرضه دام‌ می کنند چرا که نگه داری دام ‌پروار از لحاظ اقتصادی برای دامدار مقرون به صرفه نیست.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه افزایش قیمت دام در مناسبت‌های خاص همچون عید قربان ارتباطی به دامدار ندارد، بیان کرد: حلقه‌های واسط و دلال قبل از مناسبت‌های خاص همچون عید قربان، اقدام به خریداری و انباشت دام می‌کنند و در برخی مواقع به سبب ضعف در نظارت‌ها سلف خری می‌کنند تا بتوانند در مناسبت‌های خاص با قیمت‌های گزاف بفروشند.

به گفته وی، علی رغم آنکه دامداران در طول سال به سود حداقلی قانع هستند، اما به سبب سودجویی عوامل واسطه در فروش دام متضرر می‌شوند.

مدیرعامل اتحادیه دامداران با بیان اینکه ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار راس دام سنگین پروار در واحد‌ها موجود است، گفت: با توجه به وزن بالای دام‌های پروار شده، اگر تدابیری اندیشیده نشود، شاهد تلفات این دام‌ها خواهیم بود.

سلطانی افزود: معاونت امور دام به سازمان حمایت اعلام کرده که پس از بررسی هر چه سریع‌تر قیمت جدید گوشت را اعلام کند که متاسفانه تاکنون این امر صورت نگرفته است.

سلطانی قیمت دام در آستانه عید قربان را پیش بینی کرد و گفت: با توجه به آنکه تقاضا در عید قربان بالا نمی‌رود و تنها مصرف در این روز جابه جا می‌شود، از این رو نوسان خاصی در بازار رخ نخواهد داد. این در حالی است که مصرف کنندگان برای مناسبت‌های مختلف خود را آماده کرده اند تا قیمت‌ها افزایش یابد.

این مقام مسئول قیمت هر کیلو دام سنگین را ۲۷ تا ۲۸ هزار تومان و دام سبک را ۳۸ تا ۴۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: براین اساس قیمت واقعی هر کیلو گوشت گوسفند ۸۰ هزار تومان و گوشت گوساله ۶۰ هزار تومان است که متاسفانه به سبب سودجویی عوامل واسطه و دلال با نرخ‌های بالاتر به دست مصرف کننده می‌رسد.

وی قیمت تمام شده هر کیلو دام سنگین بدون احتساب سود دامدار را بالای ۳۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، عرضه با نرخ‌های فعلی بیانگر زیان دامداران است.

مدیرعامل اتحادیه دامداران کشور درباره آخرین وضعیت قاچاق دام تصریح کرد: تا زمانی که هویت گذاری دام کامل نشود، قاچاق دام استمرار می‌یابد که همه این عوامل موجب شده تا گوشت با نرخ‌های بالاتری به دست مصرف کننده برسد.

 قاچاق دام، گوشت را گران کرد


علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی کشور در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی باشگاه خبرنگاران جوان، از افزایش قیمت گوشت در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ ۹۸ هزار تا ۹۹ هزار تومان به مغازه دار و ۱۱۰ هزار تومان به مصرف کننده عرضه می‌شود.

وی افزود: با توجه به قاچاق دام و کمبود عرضه در داخل، قیمت گوشت با نوساناتی در بازار روبرو شده است، در حالیکه در این مقطع زمانی نباید با کمبود عرضه دام در بازار روبرو شویم.

ملکی ادامه داد: با توجه به نوسان نرخ ارز و خرید دام با نرخ بالا آن سوی مرزها، بسیاری از دامداران به سبب فروش دام با دلار از عرضه در بازار داخل امتناع می‌کنند.

این مقام مسئول در واکنش به اظهارات برخی مسئولان مبنی بر انباشت دام و تاکید بر صادرات بیان کرد: تعدادی دام در استان تهران وجود دارد که به سبب افزایش وزن، خریداری در داخل وجود ندارد، اما اگر به اسم صادرات، دام‌هایی با وزن سبک خارج شود، صدمه زیادی به بازار وارد شده و مهار قیمت در بازار داخل سخت می‌شود.

وی کاهش قیمت آلایش‌های خوراکی و غیرخوراکی را یکی دیگر از دلایل گرانی گوشت در بازار برشمرد و گفت: با توجه به محدودیت فروش جگرکی‌ها در پی شیوع ویروس کرونا و کاهش مصرف کله پاچه در فصل گرما، قیمت آلایش‌های خوراکی با روند نزولی در بازار مواجه شده و در مقابل قیمت آن بر گوشت تعدیل شده است.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی قیمت دام در عید قربان را پیش بینی کرد و گفت: با توجه به آنکه زمان زیادی تا عید قربان باقی نمانده، بسیاری از دامداران تصور می‌کنند با امتناع در عرضه می‌توانند دام را با قیمت بالاتری در عید قربان بفروشند.

وی قیمت هر کیلو دام زنده در تهران را ۴۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به افزایش تعداد ذبح دام در عید قربان در عراق، مسئولان ذی ربط باید تدابیری برای کنترل قاچاق دام بیندیشند تا التهاب بازار فروکش کند.

خطر انباشت دام در واحد‌های دامداری

منصور پوریان رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی با اشاره به اینکه افزایش قیمت گوشت ارتباطی به کمبود دام ندارد، اظهار کرد: در شرایط فعلی، گسترش ویروس کرونا جابه جایی دام در استان‌ها را با مشکلاتی مواجه کرده که همین امر میزان عرضه در میادین را تحت تاثیر قرار داده است.

وی کاهش کشتار دام در کشتارگاه‌ها و مشکلات جابه جایی دام ناشی از شیوع ویروس کرونا را علت اصلی افزایش قیمت لاشه اعلام کرد.

پوریان امتناع دامداران از عرضه دام را تکذیب کرد و گفت: با توجه به انباشت دام در واحد‌ها و کاهش کیفیت گوشت، امتناع دامداران در عرضه دام به سبب عید قربان واقعیت ندارد.

این مقام مسئول جمعیت دام سبک در واحد‌ها را ۳ میلیون راس اعلام کرد و گفت: با توجه به شرایط مساعد زایش بهاره کمبودی در عرضه دام عید قربان نداریم.

وی درباره آخرین وضعیت قاچاق دام افزود: با توجه به گسترش ویروس کرونا در عراق، ورود قانونی و غیرقانونی کالا به عراق مهار شده است.

رئیس شورای تامین کنندگان دام در واکنش به مباحث مطرح شده پیرامون قیمت ۴۵ هزارتومانی دام سبک بیان کرد: قیمت کنونی هر کیلو دام سبک با وزن پایین ۴۰ هزار تومان و وزن سنگین ۳۵ تا ۳۶ هزار تومان است که متاسفانه با کاهش تقاضا از سوی تالار‌ها و رستوران‌ها با ایجاد جو روانی به دنبال عرضه با قیمت‌های بالا هستند.

به گفته پوریان، با توجه به انباشت بیش از حد دام خطر در دامداری‌ها ایجاد شده که انتظار می‌رود مسئولان هرچه سریع‌تر مجوز صادرات را صادر کنند.

زیان ۷ هزار تومانی دامداران در فروش دام/صادرات دام تنها راه نجات دامداران

سید احمد مقدسی رئیس انجمن صنفی گاوداران در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی باشگاه خبرنگاران جوان با انتقاد از افزایش قیمت گوشت در بازار اظهار کرد: علی رغم افزایش چندبرابری قیمت نهاده‌های دامی، قیمت خرید گوساله از دامدار تفاوتی نداشته، در حالیکه قیمت گوشت در خرده فروشی‌ها رشد چشمگیری داشته است.

وی حداکثر قیمت خرید هر کیلو گوساله زنده از دامدار را ۲۷ هزار تومان اعلام کرد و گفت: براین اساس قیمت منطقی هر کیلو گوشت گوساله در خرده فروشی‌ها ۷۰ هزار تومان است که متاسفانه با نرخ‌های بالاتر در خرده فروشی‌ها عرضه می‌شود.

مقدسی سودجویی عوامل واسطه و دلال را علت اصلی فاصله معنادار قیمت تولیدکننده و مصرف کننده دانست و افزود: دامداران در فروش هر کیلو دام ۷ هزار تومان متضرر هستند که انتظار می‌رود هر چه سریع‌تر مسئولان تدابیری برای کاهش قیمت تمام شده تولید بیندیشند چرا که امکان خودکفایی گوشت قرمز در داخل وجود دارد.

رئیس انجمن صنفی گاوداران در پایان با تاکید بر صادرات دام زنده تصریح کرد: در حال حاضر حداقل ۲۰۰ هزار راس دام سنگین در دامداری‌ها انباشت شده که متاسفانه مسئولان اجازه صادرات نمی‌دهند و پشتیبانی امور دام اقدام به خرید مازاد نمی‌کند، در حالیکه صادرات مدیریت شده تنها راهکار کاهش زیان دامداران است.

انتهای پیام/

برچسب ها: قیمت گوشت ، دام زنده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۱ ۲۳ تير ۱۳۹۹
الان تنها چیزی تو مملکت گران نشده گوشت کاه کیلویی دو هزار. برنج کیسه دویست هزار فقط میزنید روی سر دامداران بیچاره بدبخت
United States of America
ناشناس
۲۰:۵۳ ۲۳ تير ۱۳۹۹
همش تقصیر دلال جماعت(انگل جماعت)هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۴ ۲۳ تير ۱۳۹۹
دامدارها دارن همه تغییر شغل میدن بزودی گوشت پیدا نمکنید ک قیمتشو بپرسید...جهش تولیده مثلا...نابود شدیم
Iran (Islamic Republic of)
آزیتا
۱۸:۱۲ ۲۳ تير ۱۳۹۹
باشگاه خبرنگاران تو رو خدا یه فکری به حال دامدارهای بدبخت کنین آخه ما چه گناهی کردیم که همه چی از پارسال تقریبا چهار برابر شده اما گاوی که ما پارسال کیلو 48 تومن خریدیم الان باید 28 بشه؟ چیزی حدود نصف قیمت، یه گوساله رو ما پارسال خریدیم 13 میلیون، بعد یکسال که خودش بزرگ شده و باردار شده با بچه اش فروختیم 10 تومن
این سزاواره، تو رو خدا منتقل کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۲۳ تير ۱۳۹۹
مامردم هم مقصریم بایدگران فروش هارومعرفی کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۲۳ تير ۱۳۹۹
دولت مردان بی وجدان
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۰:۵۷ ۲۳ تير ۱۳۹۹
اقای مسئول چرا ماشین را گرون کردی هیچی نمیگی!!!!بنزین گرون شد هیچی نمیگی هر چی به سود خودته گرون میشه اونی که مردما ورشکست میکنه ارزون میشه مثل مرغ و گوشت الان چند وقته اجازه نمیدی خوراک دام برسه دست مردم!!!!! چرا داری ریشه تولید رامیزنی تولید کننده داره میره سریع خوراک دام را بزار بیاد کاسبی راه ننداز!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۲۳ تير ۱۳۹۹
اون شخصی که زحمت کشیده گزارش رو تهیه کرده احتمالا به دلیل گرونی ارز برخورد نکرده؟؟ که باعث شده نهاده های دامی گرون بشه؟ تا قیمت تموم شده گوشت گرم بره بالا؟ آقای گزارشگر نمیدونستن که خیلی از نهاده های دامی تولید داخل کفاف دامپروری هارو نمیده و کشور ما نهاده دام و طیور واردات میکنه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
یاسر
۱۰:۱۰ ۲۳ تير ۱۳۹۹
عدم توانی دولت در کنترل واز همه مهم تر تحریم هایی است که به گفته برخی از آقایان تاثیر نداره .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۲۳ تير ۱۳۹۹
واقعاً دلیلشو نمیدونید؟
Iran (Islamic Republic of)
کمیل
۰۹:۵۶ ۲۳ تير ۱۳۹۹
اقا ادمین تنها عامل گرونی گوشت اینه که با وجود گرونی ، مردم هنوز مجبورند بخرند بخاطر اینه که بعضیا سو استفاده می کنند و بیشتر گرونش می کنن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۲۳ تير ۱۳۹۹
البته این موضوع ربطی به این مطلب نداره ولی لطفا در مورد تعطیلی چند ماه گمرک قشم و مشکلات پیش آمده برای کسبه و صنعتگران هم گزارشی تهیه کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۲۳ تير ۱۳۹۹
دلیل نداره دلیلش بی عرضگی مسئولینه وسلام درضمن مگه ارزون بود؟ یک ساله بین ۱۰۰ تا ۱۱۰ هزار تومانه هر کی جز این گفته بیخود گفته
Iran (Islamic Republic of)
ممد
۰۹:۲۱ ۲۳ تير ۱۳۹۹
پایه فقط دلاله که قیمتا تغییر میکنه ... طرف تو خونش سالی ی بار رنگ گوشت قرمز و نمیبینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۱ ۲۳ تير ۱۳۹۹
صادرات غیر مجاز و قاچاق گوشت و گوسفند به کشورهای همسایه.
Iran (Islamic Republic of)
ﺟﻌﻔﺮﻱ
۰۹:۰۵ ۲۳ تير ۱۳۹۹
باقاچاق دام هم قيمت دام زنده هنو ز خيلي خيلي پايينه در ضمن گوشت يخ زده با دلار٤٢٠٠توسط اقازادها وارد شده بفوز مغازه ها كيلويي٨٢٠٠ تومان يافت ميشود
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۰۲ ۲۳ تير ۱۳۹۹
من قبلاً هم گفتم که کشور ما جهش قیمت دارد نه جهش تولید در واقع جهش قیمت‌ها را جهش تولید می‌نامند مسولین کشور در یک نفر مسول هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۸ ۲۳ تير ۱۳۹۹
حرف جدید برنید. گرانی خخخخ. امروز فرداست که ریشه درختهارو بخوریم. اگه نشد حالا ببینید. چه سالی و چه ماهی و چه روزی این حرفو زدم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۸ ۲۳ تير ۱۳۹۹
عامل گرانی گوشت و تمام گرانیهای موجود و تورم سرسام آور دولت است . رییس جمهور در یکی از سخنرانیهاش گفت که علت قاچاق ارزان بودن کالاها در ایران است از این صحبت رییس جمهور معلوم بود که میخواد آنقدر گرانی ایجاد به کنه تا کسی قاچاق نکنه غافل از اینکه قاچاقچیان همان آقازاده ها و نورچشمیها هستند و باید باگرانی مردم را تنبیه کرد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۴ ۲۳ تير ۱۳۹۹
کار خود دولته
United States of America
علی
۰۸:۳۸ ۲۳ تير ۱۳۹۹
برادرم ن این یعنی چه که هرروز می‌نویسید دلایل گرانی فلان چیز چیه. شما برو یه جنس پیدا کن که گرون نشده. هروز درمورد دلایل گرانی یه کالا یی تیتر می‌زنید که دلایل گرانی فلان کالا چیست.
گرانی الان مثل موج همه بازار رو قبضه کرده
دلتون خوشه شماهم
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۸:۳۸ ۲۳ تير ۱۳۹۹
هرچی میشه میگی قاچاق و... نه برادر من همش مقصر دولته چون یک چیزی در جامعه گران بشه باید فروشنده هر جنسی داره رو گران کنه که بتونه مایهتاج خودش رو تامین کنه مثل این میمونه حقوق ها اضافه شدن ولی قصاب و یا میوه فروش همون سود قبل رو بگیره که جواب گوی زندگی نیست
Iran (Islamic Republic of)
هموطن
۰۸:۳۶ ۲۳ تير ۱۳۹۹
مسئولین و همه دولتمردان ایران، مردم عادی کشور چه کاره هستند. دستگاههای بازرسی و اطلاعاتی و نظارتی بی نهایت ضعیف عمل میکنند. انها فقط منتظر دریافت گزارشات مردمی نشستند تا افتخار کشف تخلفات را بنام خودشان ثبت کنند
Iran (Islamic Republic of)
یک بنده خدا
۰۸:۳۴ ۲۳ تير ۱۳۹۹
با سلام خدمت باشگاه خبرنگاران جوان

نمیدونم از چی بگم و از کجا شروع کنم بنده سالمه فوق لیسانس بیکار با بهترین معدل دانشگاه بیکار بیسرمایه فقط خدا رو دارم قیمت گوشتم به ما ربطی نداره ما وقتی که ارزون بود نتونستیم بخوریم چه برسه به امروز الههم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۸ ۲۳ تير ۱۳۹۹
اینهایی که دام رو دستشون مونده به خدا دامدار نیستند اینها دلالان دام هستند که خون مردم را میکنند تو شیشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۶ ۲۳ تير ۱۳۹۹
اینها دارند برای صادرات دلالها نقشه می کشند .
آخرش نوشته که صادرات تنها راه حل است .

داخل ایران نمی گذارند که گوشت به قیمت مناسب به دست مردم برسد .
ما که کاری از دستمان بر نمی آید ولی ای کاش تعاونی ها و بسیجی ها ، راه حل مشکل را پیدا کنند .
که حتما هم کار را باید به این عزیزان داد و بس .
France
حسن
۰۸:۰۷ ۲۳ تير ۱۳۹۹
آیا میشود عاملان این ناهنجاریها را بجای دام صادر کرد ؟
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۸:۰۴ ۲۳ تير ۱۳۹۹
عوامل گرانی گوشت قرمز در بازار ‌چیست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۴ ۲۳ تير ۱۳۹۹
دامدارا حاضرن داماشون بميرن ولي ارزون ندن دست مردم
يعني اسراف و اتلاف و پول پرستي و خودخواهي تو اين مملكت به اوج خودش رسيده
Iran (Islamic Republic of)
اسحاق
۱۰:۲۸ ۲۳ تير ۱۳۹۹
حرف ناحق زدی.دامدار بیگناه است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۴ ۲۳ تير ۱۳۹۹
شناسایی عوامل گرانی به راحتی آب خوردن خواهد بود
کافیست
1- قیمت گوسفند زنده از دامدار سوال شودو به چه کسی می فروشد .
2- خریدار عمده گوسفند با چه قیمتی گوسفند را ذبح و به فروش می رساند
3- و در نهایت مصرف کننده نهایی چه قیمت و از کجا می خرد .
سه مرحله بیشتر نیست .
3-
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۰ ۲۳ تير ۱۳۹۹
تو چه نگرانی گه میخواید گران کنبد صادرات ببند فکر مرغ باش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۵ ۲۳ تير ۱۳۹۹
گرانی گوشت از بی تدبیری است .دام گوسفندی زنده از دامدار به فیمت 430000ریال خریدای ود قصابیها به قیمت 1200000ریال فروخته می شود.
Iran (Islamic Republic of)
محسن نوروزی
۰۷:۰۶ ۲۳ تير ۱۳۹۹
فقط سوئ مدیریت است که دست دلالان را باز میکند تا انها بتوانند تا می توانند بر مردم فشار اورند ....؟؟؟!!!!باید مجلس و قوه عدلیه پای کار ایند تا مردم بتوانند زندگی کنند ....؟؟؟؟!!!! با امید به انروز ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۵ ۲۳ تير ۱۳۹۹
تمام این عواملی که نام بردید بخش کوچکی از دلایل این مشکلات است!!
علت اصلی این نابسامانیها ، نقدینگی بی حد و حصر کشور است که به طریق صحیح در فعالیتهای اقتصادی هدایت نمی شود !!!! وهر روز هم یک بخش جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد!!!
و در این میان ، اساتید و صاحب نظران علم اقتصاد نفس مهمی در این میان دارند و.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۹ ۲۳ تير ۱۳۹۹
باید توجه کرد به اینکه روشهای علمی و دقیق کشورهای پیشرفته در برخورد با قاچاق ...چگونه است و ما نیز قاطعانه با همان روش ها عمل کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۶ ۲۳ تير ۱۳۹۹
وقتی ما خودمان نیاز شدید به گوشت ارزان و تأمین نیاز مردم به انواع گوشت داریم چرا برای حفظ سود عده ای دلال اجازه صادرات گوشت به آنان داده شود ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۱ ۲۳ تير ۱۳۹۹
چرا اگر افراد عادی و معمولی اقدام به تخلفات بسیار جزئی مثلا ساخت و ساز غیر قانونی شوند پلیس ساختمان با قدرت و شدت تمام عمل کرده و بسرعت جلوی این تخلفات را گرفته و آن را در مدت بسیار کوتاهی با قاطعیت تمام قلع و قمع میکند اما در مورد هایی چون قاچاق دام و چیزهایی که موجب گرانی اقلام میشود خیلی سست برخورد میشود و با قدرت برخورد نمیشود و نتیجه این مسامحه افزایش روز افزون قیمتها و افسارگسیختگی و گرانی کالاهاست ...مشکل کجاست ...؟!
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۵:۴۱ ۲۳ تير ۱۳۹۹
همه چی گرون شده به داد مردم برسین
توروخدا به داد مردم برسین.اگر صدای مردم رو میشنوید.
تنها گوشت گرون نشده.
توروخدا به داد مردم برسین
کرونا مارو ازبین نبره حتما گرونی از بین میبره مردمو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۱۵ ۲۳ تير ۱۳۹۹
جهاد کشاورزی و مافیای موجود در اون !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۸ ۲۳ تير ۱۳۹۹
اگر نظارت دقیقی باشد ویا کوپنی کنند به همه هم ارزانتر می‌رسد دلال هم ازبین میرود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۹ ۲۳ تير ۱۳۹۹
باعث گرانی گوشت فقط مسولانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۹ ۲۳ تير ۱۳۹۹
گرانی گوشت واجناس مقصرش فقط و فقط عدم نظارت درست از جانب دستگاههای دولتی است ولی اصلاً هیچگونه بازرسی وپی گیریی از جانب دولت صورت نمی گیرد بابا مردم گناه دارن کمی هم بفکر ما باشید بزارید حداقل زندگی رو انجام بدیم بخدا خجالت داره هر دقیقه یک جنس رو گرون می کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۸ ۲۳ تير ۱۳۹۹
اه خستمون کردن هرروز یه تیتردرمورددلیل گرانی یعنی کسی دلیل گرونیا رو نمیدونه?
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۲ ۲۳ تير ۱۳۹۹
قصابها گوشت را گران میدهند قصابها خون مردم را توشیشه کردند وگرنه دامداران بنده خدا ها همش دارندضرر میدهندچه دامداران که گاو شیر دهی دارند وچه دامدارانی که گوساله های نر پرورش میدهند اصلا سودی نمی برند دلشون هم نمیاد گاوها را رد کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۱ ۲۳ تير ۱۳۹۹
علتش دولت تدبیر و امید است و بس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۴ ۲۳ تير ۱۳۹۹
وقتی مرغ شده کیلو 20 تومن...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۱ ۲۳ تير ۱۳۹۹
مگر اینکه دلالها هم از همون آقازاده ها و امثال طبریها باشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۲۳ تير ۱۳۹۹
شک نکن دوست عزیز ،هستند.
Iran (Islamic Republic of)
غلامرضا
۰۰:۲۳ ۲۳ تير ۱۳۹۹
سلام خداوکیلی جندباراین موضوع گرانی گوشت وغیره رو بررسی کردید؟اتفاقی افتاده ؟هرردز همه چی گرونتر شده مگی کسی گوش میکنه هی میگن عامل گرانی دلال واقعا دیگه لوس شده این گزارش وبررسی عوامل اون دردی ازمردم دوا نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۲۳ تير ۱۳۹۹
دقیقا همینطوره...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۰ ۲۳ تير ۱۳۹۹
دلار / تحریم /
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۲۳ تير ۱۳۹۹
نه به دلار ربطی دارد و نه به تحریم .
بلکه به مغزها ب داخلی ها ربط دارد .
اینها دلالهای جان مردم هستند که تا دستشان کوتاه نشود ، دست بردار نیستند .
آخرین اخبار