برگزاری میزگرد تلویزیونی برنامه آینه هفت

میزگرد تلویزیونی برنامه آینه هفت با موضوع فعالیت محفل‌های ادبی در کتابخانه‌های عمومی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ با هدف معرفی محفل ادبی بیستون، میزگرد تلویزیونی برنامه آینه هفت با موضوع فعالیت محفل‌های ادبی در کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه در واحد سیمای زاگرس، برگزار شد.

رضاکریمی، معاون توسعه کتابخانه‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه،  گفت: دربین منابع کتابخانه‌های عمومی، ادبیات پرمخاطب‌ترین و پرامانت‌ترین موضوع است و مردم بیش از همه از رمان و شعر استقبال کردند و متولیان ترویج کتابخوانی برای ارتباط بیشتر با عامه و گسترش فرهنگ مطالعه باید به ذائقه مردم بیشتر توجه نشان دهند.

منوچهر پروینی، دبیر محفل ادبی بیستون در کتابخانه‌های عمومی گفت: در نظر داریم از طریق ایجاد محفل‌های ادبی بیش از گذشته در راستای ترویج ادبیات کوشش کنیم.

پروینی، با بیان اینکه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در برگزاری برنامه‌های ترویجی، فرهنگی بسیار موفق عمل کرده است افزود: از جمله برنامه‌های مدنظر برگزاری کارگاه‌های آموزشی مرتبط با محفل ادبی و جذب مخاطبان و پیشکسوتان این عرصه و تقدیر از پیشکسوتان ادبیات استان است.

 کریمی بیان کرد: در گذشته جشنواره‌های ادبی متعددی توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی برگزار شده و هم اکنون هم جشنواره کتابخوانی رضوی با ایجاد بخش مسابقه داستانک نویسی از عموم ادب دوستان دعوت کرده تا در این جشنواره مشارکت کنند.

کریمی افزود: یکی از راه‌های مطالعه این است که خواننده از طریق خلق یک داستان با الهام از کتابی که خوانده است، ارتباط خود را با کتاب عمیق‌تر کند.



برگزاری نشست کتاب خوان مجازی در کتابخانه روستای قزانچی کرمانشاه 

 

 

نشست کتابخوان آنلاین در کتابخانه عمومی استقلال روستای قزانچی با معرفی منابع دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی برگزار شد.

 نشست کتابخوان آنلاین در کتابخانه عمومی استقلال روستای قزانچی شهرستان کرمانشاه با معرفی منابع دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی با اشتراک گذاری و معرفی ۴ کتاب،با حضور پرشور اعضاء فعال کتابخانه برگزار شد.

گفتنی است؛ در این نشست؛ که به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا به صورت غیرحضوری و در فضای مجازی برگزارشد؛ زهرا درویشی، عضو کتابخانه عمومی استقلال قزانچی، به معرفی کتاب «نشانه ها» قصه‌هایی از زندگی امام رضا (ع) نوشته ابراهیم حسن بیگی پرداخت.

کتاب «مژده گل» داستان‌هایی از زندگی امام هادی (ع) به نویسندگی محمود پور وهاب، در ادامه نشست توسط سارینا کرمی و کتاب «ستاره من» چهل قصه از زندگی امام رضا (ع) نوشته ناصر نادری، توسط شایسته مرادی معرفی شد.

در پایان نیز کتاب «امام رضا و ایران» نوشته سید حسین حر، توسط فرشته پاشائی، مسئول و کتابدار کتابخانه عمومی استقلال معرفی شد.

گفتنی است، سلسله نشست‌های «کتاب‌خوان» به منظور به اشتراک‌گذاری کتاب‌های خوانده شده و با هدف ترویج و تبلیغ مطالعه در قالب معرفی کتاب برگزار می‌شود و طی آن کتابداران، نویسندگان، فعالان فرهنگی، اهالی رسانه، اعضای کتابخانه‌های عمومی و همه علاقه‌مندان به کتابخوانی، به معرفی کتاب‌های مورد نظر خود می‌پردازند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار