سوادآموزی ۱۱ هزار بی‌سواد مطلق در خراسان شمالی تا دهه فجر

مدیرکل آموزش‌ و پرورش خراسان شمالی از اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی سوادآموزی در طرح شتاب بخشی، در خراسان شمالی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  عباس سعیدی مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی  با اشاره به اینکه مهمترین مشکل در آموزش و پرورش استان وجود ۱۱ هزار نفر بی سواد در کل استان است،گفت :  از این تعداد ۲هزار و ۳۰۰ نفر متعلق به شهرستان راز و جرگلان است و ما در بحث شتاب در انسداد مبادی بی سوادی در صدد این هستیم که ۲۲ بهمن امسال با کمک مسئولین و علما و ائمه جماعت در شهرستان رازوجرگلان این آمار را به صفر برسانیم.

او  در خصوص فعالیت دانش آموزان در شبکه شاد افزود : هزار و ۲۰۰ مدرسه از مدارس استان قادر به اتصال به شبکه شاد نبودند که مقرر گردید حدود ۷۲۰ نقطه تا پایان شهریور به اینترنت پرسرعت متصل شوند وبا بررسی وضعیت موجود ۲۳ درصد تحت پوشش شبکه شاد در استان هست و امید است بتوانیم زیرساخت شبکه شاد را فراهم آوریم تابه ۷۰ درصد برسد.


بیشتر بخوانید:


فرماندار و رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان راز و جرگلان در این جلسه به مشکلات آموزش و پرورش شهرستان با توجه به فاصله تا مرکز استان اشاره نمود گفت: شهرستان راز و جرگلان به علت وسعت زیادی که دارد جمعیت آن پراکنده است که موجب شده در بسیاری از موارد با مشکلاتی مواجه شویم و این گستردگی باعث تحمیل هزینه بیشتر نسبت به دیگر شهرستان‌ها می‌شود.

جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان راز و جرگلان با حضور مدیر کل آموزش و پرورش، امام جمعه، فرماندار، بخشداران، مدیر آموزش و پرورش شهرستان، برخی از روسای ادارات و نهادها، فرماندهان نظامی و انتظامی، تعدادی از پیشکسوتان تعلیم و تربیت و اعضای این شورا در محل اداره آموزش و پرورش. راز و جرگلان برگزار شد.

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.