رئیس شبکه بهداشت و درمان بندر ماهشهر:

پیک دوم کرونا خطرناکتر است/ کاهش ابتلا با استفاده از ماسک میسر می‌شود

شنبدی گفت: پیک دوم ویروس کرونا تعداد بیماران بد حال را افزایش داده است و باید تهمیدات موثرتری برای مهار آن در نظر گرفته شود.

شنبدی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندر ماهشهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: ویروس کرونا تغییر ژن داده و عفونی‌تر شده و به همین سبب تعداد بیماران بدحال و نیازمند بستری در بیمارستان‌های این شهرستان نیز افزایش یافته است.

او با بیان اینکه اقدامات خوبی برای تاسیس بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی بندر ماهشهر انجام شده، افزود: در تلاش هستیم تعداد پرسنل و پرستاران بیمارستان‌ها را افزایش دهیم، ضمن اینکه دانشگاه علوم پزشکی و صنایع موجود در منطقه قول‌هایی برای تجهیز بیمارستان‌های شهرستان داده اند و امیدواریم این امر هر چه زودتر محقق شود.

شنبدی به استفاده بیش از ۷۰ درصد مردم ماهشهر از ماسک اشاره کرد و اظهار داشت: همین موضوع عامل مهمی در کاهش تعداد مبتلایان در دو سه هفته اخیر شده است و انتظار داریم همه شهروندان استفاده از ماسک را در دستور کار خود قرار دهند تا بزودی شاهد مهار و ریشه کنی این بیماری باشیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندر ماهشهر تصریح کرد: برخی شهرستان‌ها که جمعیت کمتری داشتند، از بیش از ۸۰۰ تخت بیمارستانی برای بیماران کرونایی استفاده کردند، ولی در بندر ماهشهر با حدود ۲۸۰ تخت بیمارستانی توانستیم بحران را مدیریت کنیم، بطوریکه فقط ۲ نفر بیمار مبتلا به کرونا ویروس به اهواز اعزام شدند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.