هوای بوشهر گرم‌تر و خلیج فارس مواج می‌شود

هواشناسی پیش‌بینی کرد: دمای هوا از امروز تا چهارشنبه افزایش می‌یابد و خلیج فارس هم به علت وزش باد به ویژه در چهارشنبه مواج خواهد بود.

سرپرست معاونت پیش‌بینی و توسعه اداره کل هواشناسی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، گفت: بررسی نقشه های هواشناسی نشان می دهد از امروز تا چهارشنبه (۲۳ تا ۲۵ تیر)  در ساعاتی از روز سرعت وزش باد به صورت موقت افزایش می یابد که در پی آن احتمال خیزش گرد و خاک به صورت نقطه‌ای و محلی وجود دارد.

زهرا راستگو افزود: وزش باد چهارشنبه شدت بیشتری خواهد داشت که باعث افزایش ارتفاع موج دریا در سواحل مرکزی و شمالی استان می‌شود. همچنین پیش بینی می شود در این مدت دمای هوا روند افزایشی داشته باشد و انتظار داریم دمای هوا به ویژه در نقاط در برخی نقاط در روز چهارشنبه در بخش هایی از شهرستان های دشتستان دشتی و دیلم تا آستانه ۵۰ درجه سلسیوس برسد.


بیشتر بخوانید

  • دمای هوا در بوشهر به آستانه ۵۰ درجه سلسیوس می‌رسد

او ادامه داد: به علت وزش باد و افزایش ارتفاع موج در ساعاتی از چهارشنبه، دریانوردان باید از رفت و رفت و آمدهای دریایی غیرضروری خودداری کنند و همچنین لازم است به سبب افزایش دما تمهیدات لازم برای مصرف بهینه آب و برق اندیشیده شود.

سرپرست معاونت پیش‌بینی و توسعه اداره کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته برازجان با ۴۸ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهر استان و گناوه با ۹۷ درصد رطوبت شرجی‌ترین شهر استان بوده است.همچنین به جز جم که رطوبت ۴۵ درصد داشته دیگر ایستگاه‌های هواشناسی استان در شبانه روز گذشته رطوبت بالای ۵۰ درصد را ثبت کرده‌اند.

راستگو عنوان کرد: شنبه (۲۱ تیر) رطوبت هوا در گناوه به ۱۰۰ درصد و در خارگ به ۹۸ درصد رسید.

او گفت: رطوبت هوا فردا و پس فردا کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.