توزیع داروی غیرقانونی و تقلبی رمدسیویر

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: هنوز داروهای رمدسیویر به بازار نیامده است و دارویی که در بازار به این اسم خرید و فروش می شود نه تنها غیر قانونی بلکه تقلبی هم است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،دکتر محسن ارزنلو افزود: این دارو هنوز وارد پروتکل درمانی ما نشده است و فقط مقدار کمی از داروی رمدسیویر در اختیار برخی مراکز دانشگاهی جهت انجام کار‌های تحقیقاتی قرار گرفته است.

وی یادآور شد: متاسفانه داروی رمدسیویر موجود، خارج از چرخه غذا و دارو و بصورت قاچاق با قیمت‌های گزاف در بازار سیاه خرید و فروش می‌شود و علاوه بر قاچاق بودن آن، تقلبی نیز هست، که توصیه می‌شود شهروندان از مصرف خودسرانه آن بشدت پرهیز کنند.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با اشاره به دارو‌های درمانی مورد تایید وزارت بهداشت بیان کرد: دارو‌هایی که در پروتکل درمانی بیماری کرونا (کووید ۱۹) به تایید رسیده‌اند به شکل سهمیه‌ای در اختیار مراکز درمانی قرار می‌گیرد و هیچ کمبودی از این لحاظ در استان نداریم و انتظار داریم همه همکاران پزشک از دارو‌های مورد تایید که در پروتکل درمانی آمده است برای مداوای بیماران استفاده کنند.
ارزنلو در خصوص اثر بخشی برخی مواد غذایی در درمان بیماری کرونا که بعضا در فضای مجازی دیده می‌شود، افزود: تاکنون هیچ دارو و غذایی که درمان این بیماری باشد، تا این لحظه، در سطح جهانی مورد تایید قرار نگرفته است، اما بعضی از مواد غذایی اثر بخشی موثر در ارتقای سطح ایمنی بدن دارند و شهروندان می‌توانند با رعایت اصول بهداشتی از این مواد غذایی نه با هدف درمانی و پیشگیری، بلکه جهت تقویت و ارتقای سیستم ایمنی بدن خود استفاده کنند.
او با اشاره به گسترش ویروس کووید ۱۹ بیان کرد:هموطنان برای رعایت حال خود و دیگر شهروندان از ماسک استفاده کنند.
ارزنلو اضافه کرد: در این شرایط که با موجی دیگر از بیماری کرونا مواجه هستیم تا حد امکان از رفتن به مکان‌های شلوغ بخصوص فضا‌های سربسته که تبادل هوا در آن کم است خود داری شود و استفاده از ماسک به هیچ وجه فراموش نشود.
او نگرانی هموطنان در مورد مواد غذایی و انتقال ویروس کرونا از این طریق را طبیعی دانست و گفت: نگرانی‌های بهداشتی نباید به وسواس تبدیل شوند و هموطنان در همه حال باید با رعایت بهداشت اقدام به خرید و استفاده از اقلام مواد غذایی نمایند.
انتهای پیام/ح
برچسب ها: دارو ، کرونا ، غیرقانونی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.