توافق ارسال هفتگی ۵۰۰ کامیون محموله از ایران به عراق

رسانه‌ها از توافق تهران و بغداد برای ارسال هفتگی ۵۰۰ کامیون ایرانی حاوی اجناس و کالا به عراق خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه خبری شفق نیوز، یک مقام محلی در استان دیالی عراق اعلام کرد دولت عراق و ایران توافق کردند هر هفته ۵۰۰ کامیون ایرانی حاوی اجناس و کالا‌های متنوع از طریق گذرگاه مندلی در شرق دیالی به عراق ارسال شود.

«مازن الخزاعی» مدیر منطقه مندلی به پایگاه خبری شفق نیوز گفت: عراق و ایران توافق کردند تا ۵۰۰ کامیون ایرانی از طریق گذرگاه مندلی (واقع در ۹۵ کیلومتری بعقوبه) به خاک عراق فرستاده شود؛ بطوری که هفته‌ای دوبار و هربار ۲۵۰ کامیون از ایران عازم عراق می‌شوند.

مدیر منطقه مندلی همچنین در خصوص ضعف اقدامات بهداشتی و پیشگیرانه در قبال ویروس کرونا هشدار داد و بر ضرورت اعتماد بر یک طرح بهداشتی برای جلوگیری از افزایش مبتلایان به کرونا که از گذرگاه مندلی وارد کشور می‌شوند، تأکید کرد.

الخزاعی در ادامه بر حمایت استان دیالی از همه گیری کرونا و جلوگیری از شیوع این بیماری از طریق افرادی که از طریق گذرگاه مندلی می‌آیند، تأکید کرد؛ همچنانکه همزمان از لزوم بهبود اوضاع اقتصادی و بکارگیری هزاران نفر کارگر در این استان سخن گفت.

گفتنی است مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق روز شنبه از گذرگاه مندلی بازدید کرد و دستور بازگشایی جزئی این گذرگاه را در برابر تبادلات تجاری میان ایران و عراق صادر کرد.

پیشتر و در ماه مارس دولت عراق تمامی گذرگاه‌های مرزی را برای جلوگیری از شیوع و انتقال ویروس کرونا مسدود کرده بود.
گفتنی است طبق برخی برآورد‌های نیمه رسمی، میزان مبادلات تجاری میان ایران و عراق از طریق گذرگاه‌های مرزی از سالانه ۱۲ میلیارد دلار فراتر می‌رود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار