سازمان جهانی بهداشت: اگر دستور‌العمل‌ها رعایت نشود، اوضاع بدتر و بدتر می‌شود

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت طی اظهاراتی تاکید کرد که اگر کشور‌ها به دستورالعمل‌های بهداشتی عمل نکنند، اوضاع شیوع ویروس کرونا بدتر خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، تدروس آدهانوم، رئیس سازمان جهانی بهداشت روز دوشنبه طی اظهاراتی خاطرنشان کرد که اکثر کشورها در مسیر اشتباهی در مبارزه با ویروس کرونا گام بر می‌دارند. 

رئیس سازمان جهانی بهداشت هشدار داده که اگر کشور‌ها به اصول اولیه اقدامات پیشگیرانه عمل نکنند، بحران ویروس کرونا می‌تواند «بدتر و بدتر» هم بشود.

تدروس آدهانوم طی یک کنفرانس مطبوعاتی مجازی در ژنو گفت: «بگذارید صریح بگویم، بسیاری از کشور‌ها در مسیری نادرست حرکت می‌کنند و ویروس همچنان اولین دشمن ماست».

او افزود: «در برخی از کشورها آمار تلفات ناشی از ویروس کرونا افزایش زیادی داشته است».

بر اساس آمار جهانی مربوط به مبتلایان به ویروس کرونا، طی پنج روز گذشته بیش از یک میلیون نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بدین ترتیب، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان از ۱۳ میلیون نفر هم عبور کرده است. در این بین بیش از ۵۷۲ هزار نفر از مبتلایان به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

سازمان جهانی بهداشت پیش از این هم هشدار داده بود که اگر کشورها در لغو محدودیت‌ها و بازگشایی اقتصادی عجله کنند، آنگاه خطر بازگشت شیوع ویروس کرونا بسیار جدی خواهد بود. آمریکا همچنان در شمار مبتلایان روزانه به ویروس کرونا پیشتاز است. در این کشور بیش از سه میلیون ابتلا به ویروس کرونا ثبت شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۲۴ تير ۱۳۹۹
یا خدااا ایران ن خیلی گوش میکنه محدودیتهای ایران بدرد چی میخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۵ ۲۴ تير ۱۳۹۹
این سازمان بهداشت جهانی یک سازمان بی اثر است همین آقای تدروس بود که چند ماه قبل از شیوع کرونا اعلام کرد کرونا خطر همه گیری جهانی ندارد.این سازمان باید منحل و مقامات آن محاکمه شوند
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۲۳:۲۸ ۲۳ تير ۱۳۹۹
اقا قرنطینه کنن بخوایم خونه بمونیم از نداشتن درامد و گرسنگی میمیریم بازگشایی کنن با کرونا میمیریم ، بلخره میمیریم چرا انقد سخت میگیرین ب خودتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۶ ۲۳ تير ۱۳۹۹
اين تازه ديروز قبول كرد از هوا منتقل ميشه و تا ديروز ميگفت ماسك واجب نيست فقط دستا شسته بشه
خودش همه رو به اشتباه كشونده حالا ننه من غريبه بازي درمياره همه كه دارن اشتبا ميرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۲ ۲۳ تير ۱۳۹۹
یا خداااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۳ ۲۳ تير ۱۳۹۹
دقیقا منظورش با کشوری مثل ماست ، وقتی اعلام میکنن در فضای بسته ویروس وجود داره وقتی اعلام میکنن که باز گشایی کشورها باید آهسته تر باشه ، وقتی که میگن قدرت تکثیر و انتقال و کشندگی ویروس بیشتر شده ، ما هنوز تو خواب زمستونی هستیم
هنوز نقشه ای برای مبارزه باهاش نداریم
بعد ۵ ماه اونم بعد خیلی از کشور های دیگه توصیه کردیم به ماسک زدن
همه برنامه ها نامنظمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۲۴ تير ۱۳۹۹
احسنت فقط با ایران ۵ کشور نتوتستن مهارش کنن
آخرین اخبار