مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خوزستان خبر داد:

کشت تابستانه در ۴۳۳ هزار هکتار از اراضی خوزستان

احمدی گفت: کشت تابستانه خوزستان برای تولیدات دائمی در سطحی معادل ۱۵۹ هزار هکتار و تولیدات فصلی در ۲۷۴ هزار هکتار از اراضی شهرستان‌ها کاشت و برداشت می‌شود.

سید عبدالرضا سید احمدی مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، در خصوص کشت تابستانه در خوزستان گفت: کشت تابستانه ۲ دسته دارد که شامل تولیدات دائمی و فصلی می‌شود.

او افزود: دسته نخست کشت‌های دائمی هستند که در سطحی معادل ۱۳۹ هزار هکتار انجام می‌شود و شامل محصولاتی مانند نخیلات، نیشکر و ... است. دسته دوم نیز کشت‌های فصلی شامل برنج و لوبیا می‌شود که در ۲۷۴ هزار هکتار از اراضی خوزستان کاشته خواهد شد.

سید احمدی در خصوص کشت شلتوک بیان داشت: سطح زمین‌های کشاورزی برای کشت تابستانه نسبت به پارسال کمتر نشده و تنها میزان اراضی زیر کشت برنج کاهش داشتند که یکی از دلایل آن نیز کمتر شدن منابع آبی به خصوص در حوزه کارون است. سال گذشته در ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی شلتوک کاشته شد، که یکی از دلایل آن وفور نعمت باران و ذخیره مطلوب آب پشت سد‌ها بود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اظهار کرد: یکی از دلایل به زیر کشت رفتن این حجم از اراضی ذکر شده شلتوک در سال پیشین باران‌های سیلابی و سرریز شدن سد‌ها بودند. در حالی که امسال میزان بارندگی در برخی نقاط زیر میانگین دراز مدت ثبت شده است، هر چند کاشت برنج نسبت به مدت مشابه سال‌های گذشته افزایش ۲ برابری داشته است.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.