۸۳درصد جمعیت روستایی آذربایجان‌شرقی از آب شرب بهداشتی برخوردارند

مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری آذربایجان‌شرقی با اشاره به تامین آب روستا‌های استان گفت: ۸۳درصد جمعیت روستایی این استان از آب شرب بهداشتی برخوردارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، کرمی مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: ۷۲درصد از ۲ هزار و ۷۰۹ روستای آذربایجان شرقی از آب بهداشتی لوله کشی استفاده می‌کنند.

او افزود: ۱.۳ میلیون مترمربع آسفالت روستایی از سال ۱۳۹۶تا ۱۳۹۸ به اتمام رسیده و در یکسال گذشته یک هزار و ۹۶۶ روستا از اینترنت و ۷۳ روستا از اینترنت پرسرعت برخوردار شده اند.

مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری آذربایجان شرقی گفت: ۶۹درصد روستا‌های آذربایجان شرقی زیرپوشش تلفن همراه قرار دارند و ۲هزار و ۹۰۷ باب مدرسه روستایی در استان فعال است.

او افزود: ۸۶۴ روستای بدون دهداری و یک هزار و ۹۳۸روستای دارای دهداری نیز در آذربایجان شرقی وجود دارد و ۳۶۰ روستا خالی از سکنه است، اما در سال‌های اخیر به علت تامین نیاز‌های روستاییان مهاجرت معکوس به روستا‌ها آغاز شده است.

کرمی گفت: ۳۰۰ مجوز بوم گردی در روستا‌های گردشگری آذربایجان شرقی صادر شده است و دفتر امور روستایی، تسهیلات ارزان قیمت به روستا‌های استان مساعدت کرده که می‌توان به تسهیلات سه میلیارد تومانی و ۲میلیارد تومانی برای روستا‌های کلیبر و اسکو اشاره کرد.

سه هزار و ۷۷ روستا در آذربایجان شرقی وجود دارد که ۲هزار و ۷۰۹ روستا دارای سکنه است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار