مدیرکل بهسازی نیروگاه‌ها و محیط زیست شرکت تولید نیروی برق حرارتی:

توان تولید برق نیروگاه بندرعباس ۱۱۵ مگاوات افزایش یافت

عبدلی با اشاره به افزایش ۱۱۵ مگاواتی توان تولید نیروگاه بندرعباس گفت: برای اجرای این پروژه حدود ۴۸۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

افزایش ۱۱۵ مگاواتی توان تولید برق نیروگاه بندرعباس به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اصغر‌ عبدلی مدیرکل بهسازی نیروگاه‌ها و محیط زیست شرکت تولید نیروی برق حرارتی در نشست خبری با تاکید بر اینکه واحد‌های بخار نیروگاهی حدود ۱۹ درصد ظرفیت تولید برق کشور را به خود اختصاص داده‌اند، گفت: در حال حاضر عمر متوسط واحد‌های بخار کشور بیش از ۳۰ سال است و برخی از واحد‌ها همانند نیروگاه بندرعباس قدمتی ۴۰ ساله دارند.

مدیرکل بهسازی نیروگاه‌ها و محیط زیست شرکت تولید نیروی برق حرارتی افزود: با افزایش عمر و مدت زمان بهره‌برداری نیروگاه‌ها، توان تولیدی و راندمان آن‌ها کاهش پیدا می‌کند که برای بازگشت به شرایط اولیه این واحد‌ها طرح‌های بهینه‌سازی واحد‌ها در دستور کار قرار می‌گیرد.

او ادامه داد: اجرای طرح‌های رفع محدویت‌های تولید علاوه بر رشد راندمان نیروگاه بندرعباس موجب افزایش پایداری و کاهش نرخ خروج اضطراری واحد‌ها خواهد شد. همچنین پیاده‌سازی این برنامه افزایش میزان تولید سالانه نیروگاه، افزایش عمر واحد‌ها و کاهش آلایند‌های زیست‌محیطی را نیز در پی خواهد داشت.


بیشتر بخوانید


عبدلی با اشاره به افزایش ۱۱۵ مگاواتی توان تولید نیروگاه بندرعباس با اجرای طرح‌های رفع محدویت تولید، گفت: برای اجرای این پروژه حدود ۴۸۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است که این رقم کمتر از هفت درصد هزینه سرمایه‌گذاری مورد نیاز برای احداث واحد بخار جدید است.

مدیرکل بهسازی نیروگاه‌ها و محیط زیست شرکت تولید نیروی برق حرارتی با اشاره به عمر ۴۰ ساله واحد‌های بخار نیروگاه بندرعباس، گفت: با اجرای پروژه‌های رفع محدودیت تولید تا حدود هزار مگاوات امکان افزایش توان نیروگاه‌های کشور وجود دارد.

او با اشاره به اقدامات صورت گرفته به منظور افزایش توان تولید نیروگاه بندرعباس، گفت: در این نیروگاه از آب دریا برای سیستم خنک کن استفاده شده که این امر موجب شکل گیری رسوب بر روی سیستم یاد شده می‌شود. بدین منظور برای اجرای طرح‌های رفع محدودیت تولید، برای شست‌وشوی سیستم خنک کن نیروگاه روش جدیدی با استفاده از مواد نانو در دستور کار قرار گرفته است.

عبدلی اظهار کرد: بویلر‌ها از قطعات حساس نیروگاه‌ها است که وظیفه تولید بخار را بر عهده دارد؛ در جریان اجرای این طرح بازسازی قطعات منجر به افزایش تولید واحد بخار شده است. ​

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار