بیش از ۵ میلیون آمریکایی بر اثر کرونا بیمه درمانی خود را از دست داده‌اند

تحقیق جدیدی در آمریکا نشان می‌دهد در بازه زمانی سه ماه، بیش از ۵ میلیون نفر در همه گیری کرونا بیکار شده و در نتیجه آن بیمه درمانی خود را از دست داده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی میل، بر اساس تحقیقی که به تازگی صورت گرفته است با شیوع گسترده ویروس کرونا در آمریکا حدود ۵.۴ میلیون آمریکایی بین ماه‌های فوریه و مه (بهمن- اردیبهشت) به دلیل بیکار شدن بیمه درمانی خود را از دست داده‌اند.

در این تحقیق نشان داده شده که تعداد افرادی که در این بازه زمانی سه ماهه شغل خود را از دست داده و در نتیجه بیمه آن‌ها نیز مختل شده است ۴۰ درصد بالاتر از این میزان در دوره رکود بزرگ بوده است.

به عبارتی در رکود بزرگ ۳.۹ میلیون نفر بیمه درمانی خود را از دست دادند در حالی که در حال حاضر این میزان ۵.۴ میلیون نفر در آمریکا گزارش شده است.

«استن دورن» مدیر این تحقیق در این باره گفت: «می‌دانیم این ارقام بالا خواهد بود. از زمان جنگ جهانی دوم این بدترین رکود اقتصادی است. رکود ناشی از شیوع گسترده کرونا به کوچک نشان داده شدنِ رکود بزرگ انجامیده است. در نتیجه افزایش فزاینده افرادی که بیمه درمانی ندارند تعجبی نخواهد داشت.»

با این نتایج بحث درباره بسته کمک کرونا در آمریکا با شدت بیشتری باید صورت گیرد.

در حال حاضر با گسترش ویروس کرونا و قرار داشتن آمریکا در صدر کشور‌های جهان از نظر میزان ابتلا و مرگ و میر ناشی از این ویروس میان دو حزب اصلی این کشور یعنی جمهوری‌خواه و دموکرات بر سر بیمه درمانی که در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا، مطرح شد، بحث و جدل بسیار است.

در واقع دونالد ترامپ خواستار لغو این بیمه درمانی و جو بایدن، رقیب اصلی ترامپ در انتخابات سال جاری و نامزد حزب دموکرات تمایل به ادامه روند آن را دارد.

بر اساس این تحقیق حدود نیمی از کسانی که بیمه خود را در این همه‌گیری از دست داده‌اند در ایالت‌های تگزاس، فلوریدا، نیویورک و کارولینای شمالی هستند.

به طور مثال فقط در تگزاس تعداد کسانی که بیمه ندارند از ۴.۲ میلیون نفر به حدود ۴.۹ میلیون نفر رسید؛ به عبارتی از هر ۱۰ تگزاسی ۳ نفر بیمه خود را از دست داده‌اند.

پایگاه اطلاع‌رسانی worldometers، مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا را ۳ میلیون و ۴۷۹ هزار و ۴۸۳ مورد و مجموع قربانیان آن را در این کشور، ۱۳۸ هزار و ۲۴۷ نفر گزارش کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار