معاون فرماندار اردبیل:

فعالیت اماکن عمومی به علت شیوع بیماری کرونا در اردبیل ممنوع است

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار اردبیل گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا فعالیت اماکن عمومی در اردبیل ممنوع می‌باشد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رحیم افلاکی، معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار اردبیل در جلسه بررسی راه‌های پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در اردبیل با توجه به اینکه وضعیت شهرستان اردبیل از جهت شیوع بیماری کرونا قرمز اعلام شده است گفت: فعالیت تالارها- سالن‌های اجتماعات- آرایشگاه‌های زنانه- مهدکودک ها- سینما‌ها و موزه ها- باشگاه‌های ورزشی- استخر‌ها – مراکز تفریحی و شهر‌های بازی کودکان تا اطلاع ثانوی تعطیل می‌باشد.

او با توجه به اینکه یکی از عوامل اصلی شیوع ویروس کرونا مراسمات عروسی و ترحیم است افزود: برگزاری هرگونه مراسم ازدواج و ترحیم در منازل و تالار‌ها ممنوع است و با خاطیان برخورد قانونی خواهد شد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار اردبیل بیان کرد: طبق بررسی‌های به عمل آمده فقط در ۲۰ درصد اتوبوس‌های شهری و تاکسی‌ها موارد بهداشتی و نصب ماسک و فاصله گذاری اجتماعی رعایت می‌شود که باید تذکر داده شود.

افلاکی افزود: در بانک‌ها همچنان برخی از مراجعین بدون ماسک هستند و تجمع در جلوی برخی باجه‌ها وجود دارد و ضروری است در بانک‌ها و ادارات پر تجمع از ارائه خدمات به افراد بدون ماسک پرهیز شود.

او گفت: برخی از شعبات بانک‌ها تعطیل و بالتبع برخی شعبات دیگر شلوغ‌تر شده و ساعت کار بانک‌ها از ۸ صبح تا ۳۰/۱۳ می‌باشد که ضروری است در خصوص افزایش ساعات فعالیت بانک‌ها تصمیم گیری شود.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار اردبیل افزود: در برخی قهوه خانه‌ها هنوز قلیان ارائه می‌شود و به کار مشغول شده اند که باید با خاطیان برخورد جدی و قانونی شود.

افلاکی تصریح کرد: ضروری است از ظرفیت نیرو‌های بسیجی و مردمی و نیز فضای مجازی جهت اطلاع رسانی و هشدار دادن به مردم بیشتر استفاده شود.

او تصریح کرد: ثبت نام مدارس در حال انجام است و روز‌های دوشنبه و چهارشنبه برخی مدارس شلوغ و خیلی از مراجعین بدون ماسک هستند که باید تمهیدات لازم برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در مدارس اندیشیده شود.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار اردبیل افزود: بازار‌ها و پاساژ‌ها در برخی از ساعات روز پرتردد هستند که باید اطلاع رسانی و فرهنگ سازی شود و مردم غیر از موارد ضروری در اماکن شلوغ حضور پیدا نکنند.

افلاکی افزود: فقط ۴۰ درصد از کارکنان ادارات در سامانه سلامت ثبت نام کرده اند که ضروری است همه ادارات در این خصوص اقدام جدی به عمل آورند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.