تلویزیون دولتی چین: همکاری تهران و پکن منافع هر دو کشور را تامین می‌کند

تلویزیون دولتی چین اعلام کرد برنامه جامع ۲۵ ساله همکاری‌های ایران و چین، منافع هر دو کشور را تامین می‌کند و دستاورد‌های فراوانی برای طرفین دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «سی. سی. تی. وی» تلویزیون دولتی چین با تاکید بر اینکه برنامه جامع ۲۵ ساله همکاری‌های ایران و چین، «منافع هر دو کشور را تامین می‌کند و دستاورد‌های فراوانی برای طرفین دارد» اعلام کرد: این برنامه، چون شامل طرح‌های سرمایه‌گذاری زیادی می‌شود می‌تواند برای تهران از نظر اقتصادی و مالی منافع فراوانی داشته باشد.

«سی. سی. تی. وی» افزود: از دیدگاه ایران و چین، این برنامه در حقیقت «نقشه راه» محسوب می‌شود که طرفین درباره آن رایزنی کرده و در چارچوب آن، پرداخت‌هایی نیز با ارز ملی چین یعنی «یوان» در مبادلات انجام می‌شود.

«سی. سی. تی. وی» با یادآوری نقش ایران به عنوان یک بازیگر مهم در مسیر طرح «یک کمربند-یک جاده» و عضو ناظر سازمان همکاری شانگ‌های افزود: در سیاست بین‌الملل، چین یک «شریک قابل اعتماد» برای ایران است کمااینکه در برجام نیز به این سند پایبند بوده و با خروج آمریکا از برجام و همچنین درخواست اخیر این کشور برای تمدید تحریم تسلیحاتی تهران مخالفت کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار