نظرسنجی: اعتماد عمومی به نتانیاهو در مقابله با کرونا کاهش یافته است

نتایج یک نظرسنجی که امروز منتشر شد نشان می‌دهد اعتماد اسرائیلی‌ها به سیاست‌های نتانیاهو در مقابله با کرونا کاهش یافته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه تایمز اسرائیل، طبق جدیدترین نظرسنجی که نتایج آن امروز سه شنبه منتشر شد، اعتماد عمومی به توانایی‌های بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مدیریت مقابله با شیوع کرونا به نقطه‌ای کمتر از یک سوم از جمعیت ساکن مناطق اشغالی سقوط کرده است.

طبق یافته‌های یک اندیشکده صهیونیستی به نام «موسسه دموکراسی»، تنها ۲۹.۵ درصد از اسرائیلی‌ها به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مقابله با بحران کرونا ویروس اعتماد دارند و بیش از ۷۰ درصد از اسرائیلی‌ها نگاهی منفی به عملکرد دولت تا کنون داشته اند.

اگرچه کابینه نتانیاهو تلاش داشته تا جلوی شیوع اولیه ویروس کرونا را در ابتدا با استفاده از قرنطینه بگیرد، اما این مسأله به بن بست‌هایی در اقتصاد این رژیم منجر شده است. در حالیکه برخی از محدودیت‌ها در چند هفته گذشته کاهش داشته اند، شمار موارد ابتلا به کرونا افزایش یافته و از موج نخست شیوع کرونا فراتر رفته است؛ مسأله‌ای که کابینه نتانیاهو را به سمت انجام اقدامات محدودیتی دوباره سوق می‌دهد.

طبق گزارش تایمز اسرائیل، با اقتصادی که در حال مبارزه با آغاز مجدد پس از شیوع کروناست و با وجود صد‌ها هزار نفری که بیکار شده اند، نوعی خشم از شیوه پاسخگویی کابینه نتانیاهو و شکایت از به تعویق افتادن کمک‌های مالی در میان اسرائیلی‌ها وجود دارد.

در این گزارش همچنین آمده است: طبق این نظرسنجی که از سوی «مرکز افکار عمومی و تحقیقات سیاسی گوتمن» در اندیشکده «مرکز دموکراسی اسرائیل» به انجام رسیده، اعتماد عمومی به نتانیاهو و وزیر بهداشت او به شدت سقوط کرده است.

گفتنی است رسانه‌های خبری چند روز پیش نیز گزارش دادند هزاران نفر در سرزمین‌های اشغالی بخاطر سوء مدیریت نخست وزیر رژیم صهیونیستی در بحران کرونا دست به تظاهرات زده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار