رئیس کنست: مذاکرات با طرف آمریکایی در خصوص طرح الحاق متوقف شده است

رئیس پارلمان رژیم صهیونیستی از تعلیق مذاکرات طرح الحاق کرانه باختری با طرف آمریکایی خبر داده است.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از پایگاه اینترنتی آروتز شوا، یک مقام ارشد صهیونیست امروز سه شنبه گفت که طرح بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای اعمال حاکمیت بر بخش‌هایی از کرانه باختری فعلا تعلیق شده است.

«یاریو لِوین» رئیس پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) و رئیس هیئت مذاکره کننده اسرائیل با آمریکا در مورد طرح الحاق در یک جلسه محرمانه گفته است مذاکرات با طرف آمریکایی در این خصوص فعلا متوقف است، زیرا آن‌ها در حال حاضر تمایلی به ادامه گفت‌وگو‌ها ندارند و مذاکره در این زمینه پیشرفتی ندارد.

او همچنین تاکید کرده است که نخست وزیر رژیم صهیونیستی بدون جلب حمایت آمریکایی‌ها حاضر به اجرای این طرح نیست.

منابع نزدیک به سخنگوی کنست در واکنش به این گزارش گفته اند که اسرائیل هرگز به دنبال پیشبرد طرح الحاق بدون حمایت آمریکا نبوده و تل آویو در حال حاضر منتظر است تا واشنگتن درباره این طرح، تصمیم خود را اعلام کند.

بر اساس این گزارش، آمریکا از حزب لیکود می‌خواهد با آبی و سفید‌ها در مورد برنامه الحاق به توافق برسند تا ثبات این رژیم حفظ شود.

علاوه بر این، در این گزارش آمده است کاخ سفید در ازای به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بخش‌هایی از کرانه باختری، به دنبال به دست آوردن امتیازاتی نیز هست.

انتظار می‌رفت اول ژوئیه طرح الحاق اجرا شود، ولی به نظر می‌رسد اعلام تاریخ اجرای این طرح صرفا با هدف منحرف کردن اذهان از پرونده‌های فساد مالی نتانیاهو بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار