عصبانیت نتانیاهو از پنهان‌کاری شاباک درباره گانتس

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از عدم گزارش رئیس سرویس‌های امنیتی این رژیم درباره هک شدن تلفن همراه بنی گانتس خشمگین شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  هاآرتص، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از پنهان‌کاری رئیس شاباک و گزارش ندادن به او درباره هک شدن تلفن همراه «بنی گانتس» وزیر جنگ این رژیم خشمگین شده و چندین بار او را مؤاخذه کرده است.

بالاگرفتن اختلافات در رژیم صهیونیستی بر سر طرح الحاق کرانه باختری به اراضی اشغال شده فلسطینی، اکنون با آشکار شدن پنهان‌کاری سرویس‌های امنیتی این رژیم و موضوع هک شدن تلفن همراه «بنی گانتس» وزیر جنگ کنونی آنها، تنش‌های جدیدی به میان آمده است.

سال گذشته اخباری مبنی بر تشکیل جلسه‌ای محرمانه میان «نداف آرگامان» رئیس شاباک (سازمان امنیت داخلی صهیونیست‌ها) و گانتس منتشر شد. گفته می‌شود در این جلسه گانتس به آرگامان گفته که تلفن همراهش به دست افراد مرتبط با ایران هک شده است.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز از اینکه شاباک پنهان‌کاری کرده و درباره جزئیات این واقعه به او گزارش نداده، خشمگین شده و چندین بار به آرگامان شدیدا اعتراض کرده است.

از نظر نتانیاهو رئیس شاباک ملاحظات امنیتی را در نظر نگرفته و سعی داشته به گانتس در گرفتن منصب نخست‌وزیری از چنگ نتایاهو کمک کند. همچنین نتانیاهو در یکی از جلسات خصوصی با اشاره به آرگامان گفت: «او از گانتس محافظت می‌کند.».

اما در مقابل گانتس با این ادعا که هیچ اطلاعات امنیتی در تلفن همراهش وجود نداشته و هکر‌ها نمی‌توانند از آن برای اخاذی بهره ببرند، «یوسی کوهن» رئیس موساد (سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی)، را به همکاری با نتانیاهو و تلاش برای تخریب او متهم کرد.

این مسائل در حالی روی می‌دهد که چند روز پیش نتانیاهو بدون مشورت با گانتس، حضور کوهن در سمت ریاست موساد را برای شش ماه دیگر نیز تمدید کرد.

همچنین یک سیاستمدار صهیونیست و از آشنایان گانتس اعلام کرده احتمال لو رفتن اطلاعات خصوصی گانتس در جریان هک شدن موبایل وی نتانیاهو را به شدت نگران کرده است.

تنش بین نتانیاهو و آرگامان نشانه دیگری از وجود بدگمانی عمیق در ذهن نتانیاهو درباره رؤسای سازمان‌های دولتی تلقی می‌شود و این بدگمانی با افزایش پرونده‌های فساد وی وخیم‌تر هم می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار