الحاق کرانه باختری سفیر آمریکا را به واشنگتن بازمی‌گرداند

سفیر آمریکا در اراضی اشغالی برای پیگیری و مذاکره در خصوص طرح الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی، راهی واشنگتن می‌شود.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، بنا به تائید یک رسانه صهیونیستی، دیوید فریدمن، سفیر آمریکا در اراضی اشغالی قرار است این هفته به منظور پیگیری طرح الحاق کرانه باختری راهی واشنگتن شود.

بنا به گزارش روزنامه صهیونیستی جروزالم پست، فریدمن در این سفر قرار است با جرد کوشنر، داماد و مشاور دونالد ترامپ در موضوع طرح ادعایی صلح خاورمیانه در خصوص چگونگی پیشبرد برنامه تل‌آویو برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری در ابتدای ماه ژوئیه به رایزنی بپردازد. پیشتر رسانه صهیونیستی هاآرتص سفر سفیر آمریکا به واشنگتن را اعلام کرده بود.

انتظار می‌رود برکوویز، نماینده ویژه آمریکا در مذاکرات بین المللی همراه فریدمن به سرزمین‌های اشغالی بازگردد تا در مورد جزئیات بیشتر این طرح با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و بنی گانتس، وزیر جنگ این رژیم از نزدیک به گفتگو بپردازد.

پایگاه خبری العهد اخیرا گزارش داد تغییر مواضع آمریکا در خصوص طرح رژیم صهیونستی برای الحاق کرانه باختری، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر و برخی از مقامات این رژیم را به جلسه با سفیر آمریکا در اراضی اشغالی کشاند.

کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی اخیرا اعلام کرد واشنگتن تمایل چندانی به پشتیبانی از طرح نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در خصوص الحاق کرانه باختری ندارد و علاوه بر این خواهان حضور بنی گانتز، وزیر جنگ این رژیم و نخست‌وزیر کابینه ائتلافی در طرح‌های مربوطه است. وزیر شهرسازی رژیم صهیونیستی نیز روز پنج شنبه اعلام کرد مقامات این رژیم و آمریکا هنوز بر سر طرح الحاق کرانه باختری به اتفاق نظر نرسیده اند.

بنیامین نتانیاهو همزمان با تشکیل کابینه جدید، وعده داده تا برنامه الحاق بخشی از کرانه باختری به اراضی اشغالی را پیگیری کند. طرحی که در ابتدا دونالد ترامپ آن را در قالب «معامله قرن» مطرح کرد، طرحی کاملا صهیونیستی که طبق آن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی شناخته می‌شود و بخش‌های بسیار دیگری به اراضی اشغالی افزوده خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار