آغاز برداشت میوه شیرین خربزه از جالیزارهای تربت جام

برداشت محصول خربزه از ۱۱ هزار و ۸۰۰ هکتار جالیزار‌های شهرستان مرزی تربت‌جام واقع در شرق خراسان رضوی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی ممیزی مدیر جهاد کشاورزی تربت‌جام گفت: این شهرستان از نظر سطح زیرکشت و تولید خربزه رتبه نخست را دارد.

او افزود : به ازای هر هکتار در طول دوره کاشت، داشت و برداشت خربزه به طور متوسط ۶۰ نفر فعالیت می کنند.

مدیر جهاد کشاورزی تربت‌جام ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود امسال افزون بر ۲۳۷ هزار تن محصول خربزه از جالیزار‌های تربت‌جام برداشت و روانه بازار فروش در اقصی نقاط کشور شود.

ممیزی بیان کرد: به منظور مبارزه با آفات و بیماری‌ها در سال زراعی جاری در ۲ مرحله و در سطح ۲۳ هزار و ۷۰۰ هکتار از مزارع این محصول مبارزه بیولوژیک انجام شد.

او تصریح کرد: خربزه به عنوان مهم ترین محصول بهاره این شهرستان دارای مطلوبیت بسیار برای کشت در این منطقه بوده و ۹۵ درصد این محصول در این شهرستان از نوع خاتونی است.

مدیر جهاد کشاورزی تربت‌جام تاکید کرد: با هدف صرفه جویی در منابع آب و با اجرای روش‌های نوین آبیاری در سطح ۹۵ درصد مزارع خربزه، استفاده از مالچ پلاستیک در ۹۰ درصد مزارع این محصول اجرا شده است.

ممیزی با اشاره به تولید نشای خربزه در تربت‌جام اظهار کرد: سال زراعی جاری افزون بر پنج میلیون و ۱۵۰ هزار نشای خربزه در این شهرستان تولید شد که کشت نشایی این محصول هم طی چند سال گذشته با استقبال خوب کشاورزان این منطقه روبرو شده است.

او افزود: نوسانات قیمت خربزه در فصل برداشت این محصول یکی از مهم ترین مشکلات جالیزکاران این شهرستان است که در روز‌های اوج برداشت مشکلات کشاورزان این منطقه را دو چندان کرده است.

برداشت خربزه در تربت‌جام از اواسط تیر ماه آغاز و تا پایان شهریور ماه ادامه دارد و این محصول در این منطقه ۴۴۰ خانوار بهره‌بردار دارد.

انتهای پیام//س. ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار