رئیس شورای شهر شیراز؛

احتمال تغییر در قرارداد سی‌پی شیراز

موسوی گفت: قرارداد مربوط به پارک حاشیه‌ای (سی پی) که از ماه‌ها قبل درگیر مشکلاتی شده است طی یک ماه آینده پس از بررسی پرونده در کمیسیون ماده ۳۸، تعیین تکلیف می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  سید عبدالرزاق موسوی با تاکید بر لزوم اصلاح قرارداد سی‌پی، افزود: قرارداد سی‌پی یا همان پارک حاشیه‌ای خودروها ۲ ضرر را متوجه شهر و شهرداری کرد، یکی اینکه چیزی عاید شهرداری نشد و دیگر اینکه محدوردیت‌هایی برای شهروندان ایجاد کرد و نتیجهی مثبتی هم از آن حاصل نشده است.

اجرای طرح پارک حاشیه‌ای خودروها (سی‌پی) در شیراز، همان ابتدا منجر به انتقادات فراوانی از سوی کارشناسان و مردم شد؛ از نظر مردم و کارشناسان این اقدام که به سرعت در نقاط مختلف و پر تردد شیراز توسعه یافت، تنها برای شرکت اجرا کننده آن که یک شرکت غیربومی‌ست، عواید مالی سرشاری را در بر داشت.

موسوی در ادامه، عملکرد شورای پنجم شیراز را مطلوب ارزیابی کرد و به تشریح اقدامات شاخص انجام شده در بازه زمانی سه ساله پرداخت و گفت: شورای شیراز بنا به مستندات موجود طی سه سال گذشته، خصوصا سال سوم، عملکرد قابل قبولی را در حوزه‌های مختلف داشته است.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز، با بیان اینکه تاثیر اقدامات زیربنایی شورا، دراز مدت بوده و در آینده مشهودتر خواهد شد، ادعا کرد که شورای پنجم شیراز در سالم‌سازی فضای شهر، اجرای پروژه‌های انسان‌محور، حفظ باغ‌های قصردشت، حفظ کاربری‌های مختلف، شفافیت عملکرد و ... مثبت بوده است.

او از انتشار گزارش عملکرد شورای شهر شیراز در پایان این هفته خبر داد و گفت: یکی از اقدامات خوب شورای شیراز، تلاش برای حرکت در چارچوب قانون بود، اعضای شورای پنجم شیراز تلاش خود را برای حرکت مبتنی بر قانون در بخش‌های مختلف انجام داده‌اند تا هم امور شهرداری پیگیری و نظارت شود و هم وظایف نمایندگی مردم معطل نماند.

رئیس شورای شهر شیراز اضافه کرد: یکی از اقدامات شاخص این شورا که در درازمدت موثر است، تهیه دستورالعمل‌های ۳۴ گانه شورا بود این مهم در تاریخ ۲۰ ساله فعالیت شوراها در کلانشهر شیراز، ماندگار خواهد ماند.

موسوی همچنین برنامه‌محور کردن کارهای شورای و شهرداری و راه‌اندازی مرکز پژوهش‌ها را از دیگر نقاط قوت شورای شهر شیراز برشمرد و افزود: موضوع سامانه شفافیت و رای گیری الکترونیکی و در جریان قرار گرفتن شهروندان از روند مطرح شدن یک طرح تا نهایت آن از دیگر کارهای خوبی بوده که توسط شورای شهر صورت گرفته است.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در خصوص بودجه امسال شهرداری شیراز نیز خاطرنشان کرد: با راهکارهایی که پییش‌بینی شده و شورای شهر نیز در تامین منابع به شهرداری کمک کرده است، پیش‌بینی می‌کنیم با کسری بودجه در سال ۹۹ روبرو نشویم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار