رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام عنوان کرد؛

ظرفیت تولید ۱۵ هزار تن ماهی در پشت سد‌های ایلام

اقدسی گفت:ظرفیت تولید ۱۵ هزار تن ماهی در پشت سد‌های ایلام وجود دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛محمدعلی اقدسی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام از ظرفیت سازی برای تولید ۱۵ هزار تن ماهی در مراکز پرورش ماهی در قفس پشت سد‌های استان خبر داد و گفت: در حال حاضر سالانه ۹ هزار تن انواع ماهی در استان تولید می‌شود.

 اقدسی  اظهار کرد: استان ایلام یکی از مراکز عمده تولید ماهی قزل آلا در سطح کشور است و به دلیل آب و هوای مناسب کیفیت ماهی تولید شده در این استان بسیار بالا است.

اوبا اشاره به اینکه روستای کلم قطب اصلی تولید ماهی قزل آلا در ایلام است، بیان کرد: هم اکنون سالانه ۹ هزار تن ماهی در استان تولید می‌شود.

اقدسی با اشاره به ظرفیت‌های سد‌های سیمره و دویرج در استان ایلام برای توسعه مراکز پرورش ماهی در قفس، افزود: ظرفیت سازی برای تولید ۱۵ هزار تن ماهی در مراکز «پرورش ماهی در قفس» در پشت سد‌های ایلام انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام با اشاره به اینکه در حال حاضر سالانه دو هزار تن ماهی در مراکز پرورش ماهی در قفس پشت سد سیمره شهرستان بدره تولید می‌شود، عنوان کرد: مشکل صدور پروانه بهره‌برداری واحد‌های پرورش ماهی در قفس استان حل شده است.

او اضافه کرد: علاوه بر سد سیمره، ظرفیت‌های بسیار خوبی در پشت سد کنگیر ایوان و دویرج دهلران برای توسعه مراکز پرورش ماهی در قفس در حال فراهم شدن است.

اقدسی یادآور شد: در حال حاضر بیش از ۲۰۰ مزرعه پرورش ماهی اعم از گرمابی و سردآبی در استان وجود دارد.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.